اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فارس من| تکمیل فاز سوم جاده چادگان به اصفهان، شاید تا پایان سال98

فرماندار چادگان گفت: فکر می‌کنم موضوع تکمیل جاده چادگان به اصفهان به سال 99 موکول نشود و در سال 98 شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم، اما زمان دقیق آن را نمی‌توان اعلام کرد.

فارس من|  تکمیل فاز سوم جاده چادگان به اصفهان، شاید تا پایان سال98

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شهرستان چادگان، تنها شهرستان استان اصفهان است که محور مواصلاتی آن با مرکز استان هنوز به صورت دوبانده باقی مانده است؛ با وجود اینکه این شهرستان یکی از مهمترین شهرستان‌های هدف گردشگری استان اصفهان بوده و سالیانه میلیون‌ها خودرو به این شهرستان سفر می‌کنند، احتمال بروز خطرات جانی برای مسافران بسیار زیاد است.

از سال 84 پروژه تکمیل باند دوم این محور آغاز شد، اما پس از تکمیل فازهای اول و دوم آن این پروژه مسکوت ماند و اقدامی بر روی آن نشد که در نهایت مجددا در سال 95 برای تکمیل باقی این پروژه اقداماتی صورت گرفت؛ اما به دلیل آنچه عدم تخصیص اعتبار عنوان شده است، این پروژه سرانجام مناسبی پیدا نکرده است.

پیش از این اکبر ترکی در گفتگو با خبرنگار فارس درباره عدم تکمیل این پروژه اظهار کرده بود: قسمتی از ساخت این جاده را طبق مدارکی که موجود است، سازمان عمران زاینده‌رود به عهده گرفته بوده است؛ امسال نیز توافقی انجام شده که طی آن هم شهرداری چادگان برای موضوع زیرسازی و هم سازمان عمران زاینده‌رود برای تامین تجهیزات و ادوات زیرسازی کمک‌های لازم را انجام دهند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی افزوده بود: در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به شهرستان چادگان در سال گذشته، توافق شد که پل‌ها و زیرسازی این مسیر توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان  و مابقی آن نیز به کمک سازمان عمران زاینده‌رود انجام شود؛ در همان سفر مقرر شد که معادل 50 میلیارد ریال قیر برای تکمیل ادامه این مسیر تا گردنه سرخ اختصاص پیدا کند و این پروژه زمانی که به مرحله آسفالت رسید، این بودجه محقق شود، منتهی هنوز کارهای زیرسازی این مسیر به سرانجام نرسیده است و همین‌طور به حال خود باقی مانده است و به محض پایان عملیات زیرسازی، بودجه آسفالت آن محقق خواهد شد.( بیشتر بخوانید)

صادق حاجی نیز پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره وضعیت این پروژه بیان داشت: طبق پیگیری‌ها در سال 95 قراردادی را با یک شرکت برای احداث 22 دهنه بااعتباری بالغ‌بر 12 میلیارد ریال بستیم که 21 دهنه آن تا به امروز (بهمن 97) احداث‌شده  یک پل دیگر باقی‌مانده که تا پیش از نوروز(98) به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سابق اداره راه و شهرسازی چادگان تصریح کرده بود: اگر شهرداری چادگان و سازمان عمران زاینده‌رود تعهد خود در قبال این محور را انجام دهند، تیر یا مرداد عملیات آسفالت‌ریزی را آغاز خواهیم کرد.( بیشتر بخوانید)

درحالی رئیس سابق  اداره راه وشهرسازی چادگان خبر از تکمیل این مسیر در تیر یا مردادماه داده بود که با نزدیک شدن به آذرماه این مسیر هنوز تکمیل نشده است.

عباس توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با عدم پیشرفت تکمیل باند دوم جاده چادگان به اصفهان با وجود وعده‌های قبلی مسؤولان مبنی بر تکمیل فاز سوم این محور تا پایان مرداد ماه اظهار داشت: به اتفاق مسؤولان شهرستان در یک جلسه هماهنگی برگزار کردیم، تفاهم‌نامه‌ای مجدد منعقد شد و سازمان عمران زاینده‌رود به همراه شهرداری چادگان و اداره راه و شهرسازی و راهداری در جاده فعال هستند.

فرماندار چادگان تصریح کرد: برای این جاده هیچ اعتباری تخصیص نیافته است و بنا بوده تا با تخصیص اعتبار در سال 98 دوبانده شدن این جاده انجام شود؛ در قسمت اول هیچ اعتباری در نظر گرفته نشده و این مسیر تنها با مشارکت دستگاه‌های شهرستانی در حال انجام است و پیشرفت آن نمی‌توان گفت مطلوب بوده، اما بد هم نبوده است؛ توقع ما پیشرفت مطلوب‌تر این موضوع بوده که به دلیل محدودیت‌های مالی این موضوع رخ نداده است.

وی ادامه داد: از اداره کل راهداری استان درخواست یک ماشین آب‌پاش را کرده بودیم که متأسفانه این اداره کل این کمک را به ما انجام نداد؛ توقع داشتیم برای تسریع در این پروژه همکاری کنند و آبپاشی که در اینجا فعال بود را به شهرستان دیگری ارسال نکنند؛ در جایی که ما این اولویت اصلی را داشتیم این اقدام رخ نداد و بعد هم این ماشین آلات خراب شدند و بازگشتند.

توکلی درباره اینکه چرا وعده قبلی مسؤولان مبنی بر عدم تکمیل جاده تا مردادماه به سرانجام نرسیده است، اظهار داشت: مدتی معدن شن سازمان عمران زاینده‌رود که باید زیرسازی این مسیر را تکمیل می‌کرد، تعطیل بود و این پیش‌بینی‌ها را به هم ریخت؛ اکنون که معدن مجددا شروع به فعالیت کرده قسمتی از مرحله زیرسازی آن در حال انجام است و کار در حال انجام است.

فرماندار چادگان با بیان اینکه وارد فصل سرما نیز شده‌ایم، گفت: ممکن است به دلیل بارش‌ها توقف‌هایی در انجام پروژه ایجاد شود، ولی این اطمینان را می‌دهم که کار درحال انجام است و به نتیجه برسد.

وی درباره تاریخ اتمام این پروژه بیان داشت: قصد ندارم مدت زمانی را برای اتمام این پروژه اعلام کنم، ولی این قول را می‌دهم که این موضوع دائما در حال پیگیری است؛ یکسری از این موضوعات به دلیل ناهماهنگی بین برخی دستگاه‌های درون شهرستانی است که زمان‌بندی کار را به تأخیر می‌اندازد و امیدواریم به محض اتمام مرحله زیرسازی با اشاره به صحبت‌های نماینده شهرستان مبنی بر اختصاص قیر رایگان به این جاده شاهد تکمیل آن باشیم.

توکلی اذعان داشت: فکر می‌کنم این موضوع به سال 99 موکول نشود و در سال 98 شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم، اما زمان دقیق آن را نمی‌توان اعلام کرد.

موضوع نیمه‌تمام ماندن جاده چادگان به اصفهان یکی از سوژه‌های ثبت شده در سامانه فارس من با عنوان «عدم تکمیل جاده پرتردد چادگان به اصفهان» است که پیگیری سوم این موضوع در گفت‌وگو با فرماندار چادگان انجام شد.

انتهای پیام/63086/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول