اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اولویت همکاری‌‌های اقتصادی در مناسبات اعضای شانگهای

وزیر امور خارجه تاجیکستان به عنوان رئیس آتی شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو «شانگهای» گفت: همکاری‌های اقتصادی و تجاری در اولویت مناسبات بین کشورهای این سازمان قرار خواهد گرفت.

اولویت همکاری‌‌های اقتصادی در مناسبات اعضای شانگهای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان در جریان دیدار آنلاین روسای نهادهای دیپلماتیک کشورهای عضو شانگهای با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، شرکت و سخنرانی کرد.

وی ضمن سخنانی در این ملاقات خاطرنشان کرد علیرغم همه گیری کرونا، تحت ریاست روسیه در سازمان همکاری شانگهای در سال جاری میلادی همکاری موثری در چارچوب این سازمان برقرار شده که امکان دستیابی به نتایج عملی در زمینه اجرایی وظایف تعیین شده از سوی سران کشورهای عضو شانگهای در سال 2019 میلادی در بیشکک را فراهم کرد.

وزیر خارجه تاجیکستان در بخش دیگری اعلام کرد: در دوره ریاست تاجیکستان در سال 2021 میلادی مصادف با بیستمین سالروز تاسیس شانگهای و بیست و نهمین سالروز استقلال این کشور، توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه، تقویت موقعیت بین‌المللی شانگهای و همچنین بهبود پایه قانونی و حقوقی آن به عنوان وظایف اولویت‌دار تعیین شد.

وی خاطرنشان کرد که چشم‌انداز، اهداف و وظایف ریاست تاجیکستان توسط «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور در نشست آتی سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول