اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مراکز بین‌المللی مهارت‌آموزی در کردستان راه‌اندازی شود

استاندار کردستان گفت: ایجاد مراکز بین‌المللی مهارت‌آموزی در کردستان باید مورد توجه سازمان فنی و حرفه‌ای قرار گیرد.

مراکز بین‌المللی مهارت‌آموزی در کردستان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا ظهر امروز در شورای مهارت کردستان که با حضور رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یک نکته بسیار امیدبخش در کردستان موضوع مرز و ارتباط این استان با اقلیم کردستان عراق است چرا که بیشترین ارتباط با اقلیم از ناحیه کردستان صورت می‌گیرد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: کردستان می‌تواند آموزش‌های مورد نیاز آنطرف مرز را ارائه کند، ما در حال حاضر در دانشگاه کردستان 300 دانشجوی خارجی از اقلیم داریم و این نشان از توان و ظرفیت بالای کردستان در این حوزه است.

وی تصریح کرد: واگذاری اراضی در منطقه ویژه اقتصادی بانه شروع شده و منطقه آزاد بانه و مریوان هم به عنوان ظرفیت بسیار ارزشمند در آینده در استان رقم خواهد خورد.

مرادنیا اضافه کرد: این دو ظرفیت مهم اقتصادی و اشتغالزایی موجب شده دو شهرستان مریوان و بانه حرف برای گفتن در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اشتغال و غیره داشته باشند.

وی خواستار نگاه ویژه سازمان فنی‌وحرفه‌ای به استان کردستان در حوزه تربیت مربی شد و گفت: ایجاد مراکز بین‌المللی مهارت‌آموزی در کردستان باید مورد توجه این سازمان قرار گیرد.

استاندار کردستان عنوان کرد: کارهای خوبی در کردستان در حوزه سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌ها صورت گرفته است.

مرادنیا خاطرنشان کرد: روز گذشته شهرک صنعتی شماره چهار سنندج راه‌اندازی شد که 400 واحد صنعتی و تولیدی با اشتغالزایی بالای 3 هزار نفر در این شهرک راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: برای آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای فرهنگ‌سازی نشده است بدون شک اگر هر کس یک حرفه داشته باشد، شاهد ریشه‌کنی مشکل بیکار خواهیم بود.

استاندار کردستان تصریح کرد: در خیلی از مشاغل در کردستان فرد متخصص نداریم تا جاییکه برای دریافت برخی از خدمات تخصصی باید به سایر استان‌ها مانند همدان سفر کرد، همه اینها در استان ظرفیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول