اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

توسعه کردستان در گرو سرمایه‌گذاری است/سایت‌های اقتصادی در روستاها راه اندازی شود

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی توسعه کردستان را مستلزم سرمایه‌گذاری دانست.

توسعه کردستان در گرو سرمایه‌گذاری است/سایت‌های اقتصادی در روستاها راه اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پرویز اوسطی ظهر امروز در شورای مهارت استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ما نیازمند یک نظام آموزشی نوین در کشور هستیم که در گام دوم انقلاب به این موضوع به درستی اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد مستمر علمی را باید در کشور داشته باشیم تا به مرجعیت علمی در جهان تبدیل شویم.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید تمام سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این راستا باشد تا بتوانیم به هدف مدنظر برسیم.

وی به اهمیت و ضرورت ریل‌گذاری در این حوزه تاکید کرد و گفت: آمار اشتغال ما در بخش‌های مختلف اقتصادی خیلی کم است و بیش از 50 درصد به حوزه خدمات اختصاص دارد و این نشان می‌دهد که روند توسعه کشور به درستی اتفاق نیفتاده و اشتغال ما یک روند درستی را طی نمی‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی سرمایه‌گذاری را از دیگر نیازهای مهم در حوزه اشتغال بیان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در این زمینه در استان‌های مختلف در سال‌های اول انقلاب اتفاق افتاد اما در کردستان تحقق پیدا نکرد.

وی تصریح کرد: رشد متوازن توسعه در کشور ما اتفاق نیفتاده و استان‌هایی مانند کردستان در این زمینه نیاز به نگاه ویژه دارند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: سرمایه‌های مردم در کردستان خرد و سرمایه کلان بسیار کم است و عمده مردم مهارت‌های حرفه‌ای لازم ندارند و همین سرمایه را در شغل‌های روتین صرف می‌کنند.

اوسطی تقویت مهارت‌های حرفه‌ای در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: طرح جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کار ریاست جمهوری و وزیر آموزش و پرورش است که قطعا نمایندگان از آن دفاع خواهند کرد.

وی افزود: امیدواریم استان کردستان به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شود و امیدواریم با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

اوسطی اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی نباید بی‌اثر بماند بلکه باید زنجیره مهارت از آموزش تا اشغال مورد توجه قرار گیرد.

وی تامین منابع مالی مورد نیاز این مهارت‌ها را ضروری خواند و گفت: برخی از این آموزش‌ها مانند تراشکاری و غیره برای تبدیل به اشتغال نیاز به اعتبار زیادی دارد که امیدواریم ساز و کارهای این مهم نیز اندیشیده شود.

اوسطی تصریح کرد: ایجاد دپارتما‌ن‌های مختلف در حوزه گردشگری، بوم‌گردی و غیره از وعده‌هایی بوده که به استان کردستان داده شده که امیدواریم هرچه زودتر عملی شود.

وی در ادامه گفت: به سند توسعه استان انتقاد داریم چرا که این اسناد با اعتبارات زیادی تهیه شده اما خروجی قابل‌توجهی نداشته است.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاها بهترین بستر برای توسعه آموزش‌های مهارتی است لذا باید سایت‌های اقتصادی در روستاها راه‌اندازی شود ضمن اینکه به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای نیز توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: استمرار و پویایی در مهارت‌های آموزشی و برگزاری آزمون‌ها به صورت مستمر و توجه به گریدهای آموزشی با هدف ارتقای سطح توان حرفه‌ای افراد باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول