اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

657 حرفه در کردستان آموزش داده می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: در کردستان 392 حرفه در بخش دولتی و 265 حرفه در بخش خصوصی آموزش داده می‌شود.

657 حرفه در کردستان آموزش داده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی ظهر امروز  در شورای مهارت استان کردستان که با حضور علی‌اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم به توسعه برسیم، باید آموزش‌های مهارتی را توسعه دهیم و تحقق جهش تولید با جهش مهارت محقق می‌شود.

وی افزود: در کردستان وضعیت اشتغال در بخش کشاورزی بالاتر از میانگین کشوری است و در بخش صنعت و خدمات کمتر است هر چند در چند سال اخیر در بخش خدمات با افزایش رو برو بوده‌ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان ادامه داد: فعالیت اقتصادی در استان در حال حاضر بر اساس خدمات، کشاورزی و صنعت است و با استفاده از قابلیت و ظرفیت‌های بالایی مانند مرز، نیروی متخصص، وجود کانی‌های فلزی و غیر فلزی و بازارچه‌های مرزی می‌توان این فعالیت‌های اقتصادی را گسترش داد.

احمدی با بیان اینکه اگر در کنار این ظرفیت‌ها بتوانیم مراکز فنی و حرفه‌ای را گسترش دهیم می‌توان بخشی از کمبود اشتغال را جبران کرد، یادآور شد: باید فعالیت‌های آموزشی در سطح جامعه را به سمت مهارت جامعه محور سوق دهیم.

وی با بیان اینکه آموزش هدف نیست بلکه ابزاری است برای رسیدن به توسعه در بخش اقتصادی، بیان کرد: اگر می‌خواهیم مشکلات بیکاری را حل کنیم باید آموزش‌ها را به سوی آموزش مهارتی سوق دهیم تا بتوان با استفاده از ظرفیت‌های موجود فعالیت‌های اشتغال‌زا را تدوین کرد.

احمدی در ادامه افزود: 16 مرکز دولتی فنی و حرفه‌ای دولتی و 135 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد بخش خصوصی در استان کردستان فعال است.

وی خاطرنشان کرد: 90 کارگاه در بخش دولتی و 435 کارگاه در بخش خصوصی در استان فعالیت می‌کنند که اکثرا در بخش خدمات آموزش می‌دهند.

احمدی گفت: 25 درصد رشد آموزشگاه‌های آزاد استان از نظر آموزش و تعداد افزایش یافته است.

وی افزود: باید مهارت جامعه محور را توسعه دهیم و جریان‌سازی مهارت در جامعه به وجود  آید تا مهارت آموزی نهادینه می‌شود.

احمدی اضافه کرد: بر اساس نیاز دستگاه‌ها آموزش‌هایی را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه 59 درصد دوره‌ها به صورت مشارکتی انجام و 41 درصد بدون مشارکت توسط بخش دولتی انجام می‌شود، عنوان کرد: وضعیت اشتغال کردستان در حوزه کشاورزی بالاتر از میانگین کشوری است و در صنعت و خدمات پایین‌تر است.

 انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول