اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افتتاح مرکز مشاوره خانواده در شورای حل اختلاف شاهرود

مرکز مشاوره خانواده در شورای حل اختلاف شاهرود به مناسبت هفته قوه قضائیه افتتاح شد.

افتتاح مرکز مشاوره خانواده در شورای حل اختلاف شاهرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، مسؤولان قضایی شهرستان شاهرود به مناسبت هفته قوه قضائیه، از شورای حل اختلاف بازدید کردند.

در این بازدید یک ساعته، رئیس دادگستری شاهرود به همراه رئیس اداره زندان، رئیس اداره پزشکی قانونی، رئیس اداره ثبت اسناد و املاک و دیگر مسؤولان قضایی حضور داشتند.

رئیس دادگستری شهرستان شاهرود همچنین ضمن بازدید، دفتر مشاوره خانواده شورای حل اختلاف شهرستان شاهرود را نیز افتتاح کرد.

روح‌الله اسماعیلیان در آیین افتتاح این دفتر با بیان ضرورت و جایگاه شورای حل اختلاف شهرستان شاهرود در احقاق حقوق افراد، از کارکنان و قضات این شورا تقدیر کرد.

رئیس دادگستری شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته، به این نتیجه رسیدیم که مشاوره‌های خانواده توسط متخصصان این حوزه می‌تواند تا حد زیادی از فروپاشی بنیان خانواده جلوگیری کند؛ اما به دلیل شرایط اقتصادی و هزینه این‌گونه مشاوره‌ها، غالب افراد امکان استفاده از این‌گونه مشاوره‌ها را نداشتند.

عضو شورای فرهنگ عمومی شاهرود ادامه داد: با برنامه‌ریزی به عمل آمده، چهار کارشناس متخصص در حوزه‌های خانواده و روانشناسی در این دفتر حضور خواهند داشت و به‌عنوان بازوی مشاوره‌ای و فرهنگی شورای حل اختلاف در دعاوی خانوادگی فعالیت خواهند کرد.

وی بیان کرد: سعی می‌شود این اقدامات مشاوره‌ای به کاهش میزان پرونده‌ها و آموزش ارتقای مهارت‌های زندگی زوجین منجر شود.

اسماعیلیان استفاده از خدمات مشاوره‌ای این دفتر را برای عموم مردم دانست و افزود: این‌گونه نیست که صرفاً زوجین دارای پرونده قضایی امکان استفاده از این دفتر را داشته باشند؛ بلکه عموم مردم می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای این دفتر به‌صورت رایگان استفاده کنند.

انتهای پیام/74036/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول