اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سپاه نینوا در قاب این «گوی و میدان» مبارزه با کرونا/از فعالیت 8 هزار گروه جهادی تا اجرای طرح معیشتی بین 200 هزار خانوار

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان؛ اقدامات این نهاد انقلابی را در قاب این «گوی و میدان» روزهای کرونایی تشریح کرد و از فعالیت 7 هزار و 850 گروه جهادی تا اجرای طرح معیشتی رمضان بین 200 هزار خانوار گلستانی خبر داد.

سپاه نینوا در قاب این «گوی و میدان» مبارزه با کرونا/از فعالیت  8 هزار گروه جهادی تا اجرای طرح معیشتی بین 200 هزار خانوار

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی ملک‌شاهکوهی عصر امروز در نشست خبری پیرامون تشریح اقدامات سپاه نینوا استان گلستان در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا و رزمایش کمک مومنانه اظهار کرد: فعالیت سپاه نینوا برای مقابله با ویروس کرونا از ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ آغاز شد که اهم این اقدامات تا ۳۱ فروردین به این شرح است که بعد از این اتفاق به فوریت قرارگاه پدافند زیستی در استان شکل گرفت.

وی شکل‌گیری پدافند زیستی را یکی از ماموریت‌های دولت عنوان و تصریح کرد: اگر همه ما وارد میدان اقدام و عمل نمی‌شدیم شاید کار از دست دولت خارج می‌شد، سپاه و بسیج کمک حال دولت شد تا کشور از این بحران نجات پیدا کند.

* انسجام مثال‌زدنی در گلستان برای شکست ویروس منحوس

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به ظرفیت بسیار بزرگ بسیج و سپاه گفت: قرارگاه پدافند زیستی با محوریت فرمانده کل سپاه شکل گرفت و در سراسر استان‌ها تسری پیدا کرد، گروه‌های جهادی بسیج سازندگی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و همه نیروهای جبهه انقلاب در قالب این قرارگاه جمع شدند و در زمینه تولید، ضدعفونی و درمان فعالیت کردند.

ملک‌شاهکوهی افزود: کادر درمان به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا می‌جنگیدند، یک‌سری افراد کارهای عملیاتی در زمینه ضدعفونی اماکن انجام دادند، کارگروه‌های پشتیبانی در زمینه تولید و توزیع ماسک سازماندهی شدند، در استان با محوریت استاندار و دبیری جانشین این قرارگاه «سپاه نینوا» اقدامات پیگیری شد.

وی با بیان اینکه هماهنگی و همدلی بسیار خوبی در مجموعه استان شکل گرفت و همه پای کار آمدند، ابراز کرد: وضعیت استان گلستان در زمینه شیوع کرونا روزهای اول خوب نبود، با هماهنگی‌های صورت گرفته قرارگاه شمال کشور با ظرفیت۱۲۰ کادر درمانی در استان مستقر شد، قرارگاه پدافند زیستی یک روز در میان جلسه داشته و فعال بود.

* توزیع ۸ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در گلستان

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: اقدامات خوبی توسط مجموعه قرارگاه عاشوراییان و کارگروه سلامت با مشارکت شهرداری، شورای اسلامی شهر، کمیته امداد امام خمینی، هلال احمر و خیرین انجام گرفت و توانستیم ۸ هزار بسته معیشتی و بهداشتی با سازماندهی بسیار خوب در سراسر استان توزیع کنیم.

ملک‌شاهکوهی با اشاره به ابلاغ رزمایش کمک مومنانه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری بیان کرد: گرچه از روز اول خدمات‌رسانی و کمک های معیشتی به نیازمندان در مجموعه ما شکل گرفته بود اما بعد از فرمان مقام معظم رهبری این کار سرعت گرفت و سازماندهی کمک‌های مومنانه به مواسات تقویت شد.

وی ادامه داد: ما قرارگاه کمک‌های مردمی مومنانه را با دبیری بسیج سازندگی در داخل سپاه نینوا شکل دادیم و طرح به تمامی نواحی با محوریت حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج انجام گرفت، بلافاصله قرارگاه استانی را با محوریت استاندار شکل دادیم و درخواست کردیم هر کس می‌خواهد در این رزمایش مومنانه شرکت کند اعلام آمادگی کند، سپاه و بسیج کمک‌ها به نام افراد خیراندیش به دست افراد مستحق می‌رساند.

* برخورداری 200 هزار خانوار گلستانی از طرح معیشتی تا پایان ماه رمضان

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: پایگاه‌های بسیج و مساجد در مرحله اول و دوم 24 هزار و 500 بسته با محوریت نواحی در سراسر استان انجام دادند و مرحله سوم روز پنجشنبه و مرحله چهارم روز میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) انجام می‌شود و بنا داریم تا پایان ماه مبارک رمضان این رزمایش ادامه پیدا کند.

ملک‌‌شاهکوهی بیان کرد: از طریق ظرفیت بسیج و سپاه همچنین کمک‌های خیرین بنا داریم ۲۰۰ هزار خانوار را تا پایان ماه رمضان از طرح معیشتی برخوردار و این اقلام را به دست نیازمندان برسانیم.

وی به بخش دیگری از اقدامات جهادی مجموعه سپاه و بسیج در استان اشاره و تصریح کرد: ۶ هزار و ۲۵۶ باب ضدعفونی مساجد، اماکن مذهبی و مدارس توسط گروه‌های جهادی و پایگاه‌های بسیج انجام گرفت.

*متناسب با نیاز استان ورود کردیم

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: ۸۷ هزار و ۲۲۰ نقطه از معابر و اماکن استان توسط بسیجیان و گروه‌های جهادی ضدعفونی شد، ۷۵۰ هزار و ۱۳۶ عدد ماسک تولید و ۱۸۱ هزار و ۵۰۸ مورد بروشور تهیه و توزیع شد، در زمینه آموزش چهره به چهره برای عموم 593 هزار و ۷۴۲ نفر اقدامات لازم انجام گرفت.

ملک‌شاهکوهی از فعال سازی یک هزار و ۵۸۸ کارگاه تولید ماسک کوچک و بزرگ اعم از خانگی و تولیدی خبر داد و گفت: بسته های معیشتی به ظرفیت ۲۸ هزار و ۷۴۰ بسته توزیع شد، ۲۳۱ هزار و ۵۴ لیتر محلول ضدعفونی تولید شد و ما متناسب با نیاز استان ورود کردیم.

وی در خصوص کشفیات ملزومات پزشکی توسط اطلاعات سپاه نینوا استان گلستان بیان کرد: ۲۰ تن مواد ضدعفونی و ۸ هزار و ۶۰۰ بطری الکل توسط سپاه نینوا کشف شد.

*تداوم فعالیت جهادی بسیج و سپاه تا شکست کامل ویروس کرونا

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان از فعالیت ۷ هزار و ۸۵۰ گروه جهادی شامل ۴۶ هزار و ۱۸۰ نفر برای مقابله با ویروس منحوس کرونا در استان خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۴۷۶ بسیجی در زمینه غربالگری به کمک دولت و ملت آمدند و در مدت ۱۰ روز توانستند ۹۷ درصد مردم را به تعداد یک میلیون و ۷۰۶ هزار و ۶۱۷ نفر غربالگری کنند در این راستا از ظرفیت دهیاری، شورا، مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی هم کمک گرفته شد.

ملک‌شاهکوهی بیان کرد: برای استراحت پزشکان و کادر بیمارستان روزانه ۳۵ تا ۴۰ نفر از اکیپ درمانی را در اختیار علوم پزشکی قرار دادیم که اینها مختصری از کمک‌های سپاه نینوا و بسیج در استان گلستان بوده که انجام گرفت.

وی از تداوم فعالیت جهادی سپاه و بسیج تا شکست کامل ویروس کرونا خبر داد و گفت: روند حمایتی سپاه و بسیج تا مدتی که دولت بتواند شرایط را عادی کند و مشاغلی که تحت تاثیر این ویروس قرار دارند ادامه می‌دهیم، ما در کنار دولت و مجموعه استان هستیم تا وضعیت سفید شود.

* تهدید ویروس کرونا به یک فرصت تبدیل شد/ فعالیت 24 ساعته قرارگاه پدافند زیستی

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با تاکید بر اینکه ما یک روز هم تعطیل نیستیم و قرارگاه پدافند زیستی ۲۴ ساعته فعال است، بیان کرد: انشاءالله این ویروس کرونا با توکل به خدا هر چه زودتر بساط آن جمع شود این اتفاق در واقع یک امتحان الهی بود که وحدت مثال‌زدنی ملت ایران را در جهان به نمایش گذاشت و دنیا متوجه شد که ایران از اروپا خیلی جلوتر است برای اینکه کشورهای باصطلاح پیشرفته مشارکت مردمی نداشتند و نتوانستند شرایط را کنترل کنند اما ایران در این زمینه خوش درخشید.

ملک‌شاهکوهی با بیان اینکه تهدید ویروس کرونا در کشور به یک فرصت تبدیل شد، گفت: با عنایت خدا و مشارکت خوب مردم کشورمان از این امتحان بزرگ سربلند بیرون آمد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول