اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

گروگان یانکی‌ها از تهدید به پایان تدریس تا ساخت داروی کرونا+تصویر

دانشمند ایرانی بعد از بازگشت به ایران در مورد زندانی شدنش گفته بود آمریکایی‌ها در زمان دستگیری در فرودگاه به من گفتند کاری می­‌کنیم که تحقیق و تدریس از یادت برود اما حالا در آستانه یک افتخار بزرگ علمی قرار دارد.

گروگان یانکی‌ها از تهدید به پایان تدریس تا ساخت داروی کرونا+تصویر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در تاریخ سوم آبان سال ۱۳۹۷ بود که دکتر مسعود سلیمانی، به‌ عنوان یکی از دانشمندان علوم پزشکی ترمیمی و هماتولوژی (خون‌شناسی) و همچنین نخبه تحسین‌شده ایرانی چه در عرصه داخلی و چه در صحنه بین‌المللی، بعد از ورود به فرودگاه شهر شیکاگو در ایالات متحده با استفاده از ویزای معتبر J-۱ توسط نیروهای امنیتی و پلیس فدرال این کشور (اف. بی. آی) بازداشت شده بود.

وی که بیش از یک سال در حبس غیرقانونی در آمریکا بود، روز شنبه ۱۶ آذر ماه آزاد و در سوئیس تحویل مقامات ایرانی شد، به همراه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که بدین منظور به زوریخ سفر کرده بود، به تهران بازگشت.

سلیمانی بعد از بازگشت به ایران در مورد زندانی شدنش گفته بود: تجربه‌های سخت و خوبی در این مدت کسب کرده‌­ام؛ خوبی این تجربه آن بود که آمریکایی‌ها چهره واقعی خود را نشان دادند و حتی در زمان دستگیری در فرودگاه به من گفتند کاری می­‌کنیم که تحقیق و تدریس از یادت برود.

این دانشمند ایرانی تصریح کرده بود: معنای این حرف آن است که آن­‌ها با درس خواندن و پیشرفت شما دانشجویان مشکل دارند و پیشرفت و تولید علمی ما به عنوان یک کشور مسلمان مستقل، برای آمریکایی‌­ها بسیار سنگین است و تا وقتی که به آن‌­ها وابسته باشید کاری به شما ندارند و حتی تشویقتان هم می­‌کنند؛ اما به محض آن که حس کنند ممکن است به جای خوبی برسید رفتارشان عوض می­‌شود.

وی همچنین بیان داشته بود: بارها به من گفتند که تنها با یک امضا، بهترین امکانات را در اختیارم می­‌گذارند و می­‌توانم در بهترین دانشگاه­‌های آمریکا تدریس کنم؛ تنها به این شرط که دور ایران را خط بکشم؛ اما من قبول نکردم و همواره گفته‌­ام که می­خواهم به مردم کشور خودم خدمت کنم.

این دکتر ایرانی بعد از ورودش به کشور کار خود را دوباره شروع کرد و در تازه‌ترین اخبار، مرضیه هاشمی با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام خبر از اقدامات تازه سلیمانی داد.

هاشمی در ادامه این عکس در صفحه‌اش نوشت: دکتر مسعود سلیمانی که یادتون هست، همون مایوکلینیک برای یه پروژه علمی دعوتش کرده بود آمریکا و بعد دولت آمریکا ۱۴ ماه بدون کوچکترین جرمی زندانیش کرده بود. امروز دکتر سلیمانی لطف کردن و این عکس‌ها رو با یه پیامی فرستادن؛ این‌که دارن سلول‌های بنیادی رو به بیماران کرونایی پیوند میزنند و پاسخ خوبی هم گرفتن. بیماری که توی عکس می‌بینید با همین روش درمان شده!

در همین رابطه سلیمانی دانشمند ایرانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ساخت داروی درمان ویروس کرونا گفت: داروی درمان ویروس کرونا با استفاده از سلول‌های بنیادی ساخته شد، به طوری که بسیاری از پزشکان از نحوه بازخورد این دارو بر روی بسیاری از بیماران اعلام رضایت کردند.

وی افزود: این دارو بر روی بیمارانی که در فاز اول ابتلا به بیماری کرونا ویروس قرار دارند در سه مرحله نسبت به درمان کامل آنها مثبت ارزیابی شده است. این دارو در فاصله زمانی ۳ تا ۶ روز در قالب سه مرحله می‌تواند بیماران مبتلا به ویروس کرونا را درمان کند.

سلیمانی در ادامه هم گفته است که نکته مهم در ساخت داروی کرونا ویروس این است که همچنان در حال کارآزمایی بالینی بوده  و امید است در روزهای آینده به نتایج بهتری دست یابند. تحقیقات نهایی و تکمیلی جهت تایید قطعی این دارو نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ص۲۰/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول