اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کرونا در سمنان/ از تعطیلی مدارس تا کاهش ساعت کاری ادارات

پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان سمنان سبب تعطیلی مدارس و کاهش ساعت کاری ادارات این استان شد.

کرونا در سمنان/ از تعطیلی مدارس تا کاهش ساعت کاری ادارات

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در یک روز گذشته، ۱۴۳ مورد ابتلا به ویروس کرونا به طور رسمی در کشور شناسایی شده که آخرین خبرها حاکی از مشاهده ابتلای دو مورد جدید به این ویروس در استان سمنان است.

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان به هفت نفر رسیده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تعداد قربانیان کرونا در کشور به ۳۴ نفر و همچنین تعداد مبتلایان به این ویروس در ایران به ۳۸۸ نفر افزایش یافت.

مدارس ۳ روز دیگر تعطیل شد

امروز همچنین وزیر بهداشت اعلام کرد که تمام مدارس کشور تا سه روز آینده تعطیل خواهند بود؛ هفته نسبتاَ سختی در پیش داریم و پیک اصلی کرونا در هفته آتی و روزهای آینده است.

کلاس‌های دانشگاه‌ها تا پایان هفته تعطیل هستند و پرسنل به صورت مجازی امور آموزشی را ارائه می‌دهند و کلیه فعالیت‌های ورزشی تعطیل خواهد بود و مسابقات فوتبال بدون تماشاگر برگزار می‌شود.

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های به‌عمل آمده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا،  مراکز آموزشی استان سمنان اعم از مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها، مدارس ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم، دارالقرآن‌ها و کانون‌های فرهنگی و تربیتی روزهای شنبه تا دوشنبه مورخ دهم تا دوازدهم اسفندماه تعطیل است.

دانشگاه دامغان فعلاَ مجازی شد

رئیس دانشگاه دامغان نیز با اشاره به تعطیلی این دانشگاه در هفته پیش رو اعلام کرد: آن دسته از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در حال انجام پایان‌نامه یا رساله هستند و نیاز است تا فعالیت آزمایشگاهی آنان بدون وقفه ادامه یابد، با تأیید استاد راهنما می‌توانند تقاضای خود را به معاون دانشجویی ارسال کنند.

برگزاری کلاس‌های آموزشی تئوری این دانشگاه به‌صورت غیرحضوری (کلاس‌های مجازی) خواهد بود و دانشجویان می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار Adobe Connect که از طریق وب‌‌سایت دانشگاه قابل دریافت است، به‌صورت مجازی و بدون نیاز به حضور فیزیکی در دانشگاه، در کلاس درس خود حضور یابند.

تولید روزانه تا ۵۰ هزار ماسک یک‌بار مصرف در ایوانکی

یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی ایوان‌کی استان سمنان نیز با افزایش ظرفیت دستگاه‌ها و نوبت کاری خود، تولید ۱۰ تا ۵۰ هزار عدد ماسک یک‌بار مصرف در روز را برای تأمین نیاز بازار آغاز کرد.

افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا ویروس در شاهرود و میامی

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود هم با توجه به روند فزاینده و رو به گسترش موج همه‌گیری و افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا ویروس در همه مناطق کشور از جمله جمعیت زیرپوشش این دانشگاه، بر ضرورت بیش از پیش آموزش، پیشگیری و خودمراقبتی تأکید کرد.

در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس و همچنین تصمیمات جلسه امروز شورای تأمین استان سمنان، تدابیر مناسب در این زمینه اتخاذ شد.

همچنین گزارشی از وضع تجهیزات موردنیاز و نتایج حاصله از مکاتبات و پیگیری‌ها ارائه شدو بر ضرورت اطلاع‌رسانی جامع در خصوص ضرورت تعطیلی مراسم، مجالس و تجمعات تأکید و گزارشی از فعالیت‌های صورت‌گرفته ارائه شد.

نماز جمعه هم تعطیل شد

با اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود مبنی بر شرایط اضطراری روند شیوع فزاینده عفونت‌های تنفسی (بیماری ویروس کرونا ) و طبق هماهنگی صورت‌گرفته با نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان سمنان، تا اطلاع ثانوی مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرهای شاهرود، میامی، بسطام، مجن، بیارجمند، کلاته‌خیج، رودیان، حسین‌آباد و کالپوش برگزار نمی‌شود.

۴ مورد مثبت قطعی کرونا در شاهرود و میامی​

بنا به اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا ظهر روز پنج‌شنبه ،هشتم اسفندماه، چهار مورد مثبت قطعی کرونا در جمعیت زیرپوشش این دانشگاه گزارش شده است.

کاهش ساعت کاری ادارات استان سمنان

بر اساس مصوبه کارگروه ملی مبارزه با کرونا و تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان، ساعات کار ادارات ستادی و اجرایی استان شامل واحدهای اداری دستگاه‌های اجرایی، مءسسات آموزش عالی و کادر اداری شهرداری‌ها از فردا، شنبه ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۸ تا دوشنبه ۱۲ اسفند ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ خواهد بود.‌
 
کاهش ساعت کاری ادارات مربوط به مؤسسات خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و بانک‌ها نخواهد بود و فعالیت این مراکز بر اساس دستورالعمل مرکزی خود انجام خواهد شد.

انتهای پیام/2568/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول