اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کرونا در سمنان؛ از پیشگیری تا تأیید نخستین مبتلا

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در نشست خبری امروز خود، از مشاهده نخستین مورد ابتلا به بیماری کرونا در استان سمنان خبر داد.

کرونا در سمنان؛ از پیشگیری تا تأیید نخستین مبتلا

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، به گفته کارشناسان حوزه بهداشت و درمان، خودمراقبتی مهم‌ترین عامل پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

این روزها هم‌زمانی بروز ویروس کرونا با شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزای فصلی باعث شده مردم با توجه به علائم مشابه این چند بیماری مراجعه مکرر به مراکز بهداشتی داشته باشند که این امر سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در نشست خبری امروز خود، از مشاهده اولین مورد ابتلا به بیماری کرونا در استان سمنان خبر داد.

مسؤولان بهزیستی 24 ساعته در دسترس باشند

سیدنظام‌الدین زرگری، دبیر کمیته بیمارهای واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان ضمن تقدیر از حضور و همراهی معاونان و رؤسای ستادی و شهرستانی در مسأله کنترل شیوع ویروس کرونا بیان کرد: به مسؤولان ستادی و شهرستانی، دستورالعمل مربوطه ارسال شده است و خواستار اجرای این دستورالعمل‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود معاونان و رؤسای ستادی و شهرستانی، اقدامات خود را در این موضوع با هماهنگی کمیته استانی انجام دهند و مستندات مربوطه در اسرع وقت در اختیار این کمیته قرار گیرد.

دبیر کمیته بیمارهای واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: در خصوص اطلاع‌رسانی با همکاری روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، قرار به تشکیل گروهی در فضای مجازی شده است تا اطلاعات و موارد ضروری در این گروه به اطلاع مسؤولان مربوطه در اداره کل بهزیستی در استان رسانده شود.

زرگری خواستار در دسترس و آنلاین بودن معاونان و رؤسای ستادی و شهرستانی در کل 24 ساعت شبانه‌روز شد تا در شرایط ضرورت، هماهنگی لازم انجام گیرد.

لغو برنامه‌های ورزش همگانی در سمنان

با عنایت به شیوع ویروس کرونا و با توجه به اطلاعیه فدراسیون ورزش‌های همگانی، برگزاری همه مسابقات، همایش‌ها، سمینارها و دوره‌های مختلف آموزشی در سمنان تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

هیأت ورزش‌های همگانی شهرستان سمنان اعلام کرد که اطلاعیه‌های بعدی پیرامون برگزاری همایش‌ها و مسابقات و ... اطلاع‌رسانی می‌شود.

تعطیلی یکشنبه‌بازار سرخه

مهدی پیوندی، رئیس شورای اسلامی شهر سرخه از تصمیم اعضای شورای شهر در خصوص تعطیلی یکشنبه‌بازار خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شهر سرخه عنوان کرد: یکشنبه‌بازار سرخه با توجه به درخواست تعدادی از شهروندان مبنی بر احتمال شیوع بیماری کرونا در اثر فعالیت فروشندگان مهاجر در یکشنبه‌بازار و به جهت حفظ سلامت جامعه شهری سرخه تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

جلوگیری از ابتلا به کرونا در مراکز بهزیستی

علی‌رضا ایزدپور، مدیرکل و رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان هم گفت: وی تصریح کرد: ویروس کرونا بیماری با ویژگی خاصی است و تنها عاملی که این بیماری را خطرناک کرده، سرعت انتقال و همه‌گیری آن است که حفظ آرامش، رعایت نکات بهداشتی و عدم استرس عوامل مهم در جلوگیری از ابتلا به این بیماری است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان افزود: شرایط فعلی نباید باعث جلوگیری از خدمات به جامعه هدف و عموم جامعه شود؛ در عین نظارت و رعایت نکات مهم در سلامت پرسنل اقدامات و فعالیت‌های اداری و خدماتی باید به نحو احسن انجام شود.

ایزدپور یکی از مباحث مهم و قابل اقدام در چند روز اخیر را اعلام بارندگی‌های سیل‌آسا در کشور و به‌تبع آن استان را بیان کرد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و با آمادگی لازم از بروز خسارات ناشی جلوگیری شود.

وی گفت: همه اقدامات پیرامون پیشگیری، آموزش و آگاه‌سازی در زمینه ویروس کرونا باید با نظارت و هماهنگی کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار انجام شود.

انتهای پیام/2249/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول