خلیل رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج با تأکید بر اهمیت انتخاب سفیران سلامت در مدارس اظهار کرد: یکی از وظایف آموزش و پرورش فرهنگسازی، انتقال آموزههای بهداشتی و مراقبت از سلامت گروههای مختلف دانشآموزی است.
وی گفت: سفیران سلامت در دوره ابتدایی، متوسطه پیش حرفهای دوره اول و حرفهای دوره دوم با هدف آگاهسازی، توانمندسازی شناخت عوامل تأثیرگذار بر سلامت فردی و اجتماعی، تصمیمگیری صحیح در انتخاب رفتارهای بهداشتی و رعایت شیوه زندگی سالم در مدارس با نیازهای ویژه حضور دارند.
وی با بیان اینکه سفیران سلامت آموزشهای لازم را در سطوح خودمراقبتی فردی و خانوادگی فرا گرفته و به سایر همسالان آموزش میدهند، اعلام کرد: اشاعه تندرستی، نشاط و پویایی با فرهنگسازی و آموزشهای مناسب برای تقویت بنیانهای سلامت از دیگر فعالیتهای مراقبین سلامت است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تصریح کرد: سبک زندگی سالم، تغذیه صحیح و اصولی، سلامت فردی، سلامت زیست محیطی، اصول ایمنی، پیشگیری از بیماریهای واگیر و غیرواگیر، مشارکت در تیمهای امداد و نجات از اقدامات مهمی است که توسط این دانشآموزان در مدارس آموزش و انتقال داده میشود.
رنجبر عنوان کرد: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، سندی است که چارچوب تعلیم و تربیت را تدوین کرده و جامعه سالم را رقم میزند.
وی اعلام کرد: برنامههای متعددی مانند جشنواره غذای سالم، فلوراید تراپی، برنامهها و جشنوارههای مناسبتی چون روز جهانی غذا، روز جهانی دیابت، پویش ملی مبارزه با سرطان، هفته سلامت، هفته محیط زیست و هفته منابع طبیعی به عنوان دیگر برنامههای سفیران سلامت در مدارس استثنایی استان در حال اجراست.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: تکمیل پروندههای بهداشتی و ثبت اطلاعات در سامانه بهداشتی، اجرای طرحها و برنامههای کنترل سلامت، نظارت بر بهداشت و ایمنی، تشکیل شورای بهداشت، برگزاری جلسات آموزشی ویژه والدین به منظور توجه کردن به سلامت جسم و روان دانشآموز و افزایش آگاهی دانشآموزان و اولیای آن از دیگر اقدامات در راستای ارتقای سلامت دانشآموزان با نیازهای ویژه است.
انتهای پیام/2330/72