اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پویش مدرسه سالم در مدارس با نیازهای ویژه کردستان اجرا می‌شود

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای پویش مدرسه سالم در راستای ارتقای سلامت و تندرستی دانش‌آموزان در مدارس با نیازهای ویژه استان خبر داد.

پویش مدرسه سالم در مدارس با نیازهای ویژه کردستان اجرا می‌شود

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج؛ تغذیه سالم، خود مراقبتی و آموزش سبک زندگی سالم را در حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تأثیرگذار دانست و اظهار کرد: ارتقای سواد و توسعه سلامت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از برنامه‌های اولویت‌دار در آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان است.

وی گفت: پویش مدرسه سالم در مدارس دوره پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای دوره اول و حرفه‌ای دوره دوم در بیش از 70 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی انجام می‌گیرد.

 

وی افزود: این پویش برای حدود یک‌هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه دختر و پسر در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان در حال اجراست.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان با هدف ارتقای سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان اقداماتی نظیر کنترل تغذیه دانش‌آموزان در قالب اجرای برنامه صبحانه سالم، زیباسازی فضای آموزشی با اجرای طرح حیاط پویا و شاداب‌سازی مدارس را در قالب برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های شاد جشن هفت سین و یلدا اجرا کرده است.

رنجبر اظهارداشت: کارگاه‌های آموزشی پویش ملی مبارزه با سرطان، آموزش پیشگیری از دیابت، ارتقای آگاهی و دانش بهداشتی، تقویت رفتارهای مثبت بهداشتی از جمله برنامه‌هایی است که به منظور کاهش مخاطرات جسمی، روحی و اجتماعی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از خانواده، مدرسه مهم‌ترین نقش را در سلامت دانش‌آموز دارد، اظهار کرد: دانش‌آموز در مدرسه علاوه بر یادگیری مهارت خواندن و نوشتن، دانش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای جدید را می‌آموزد که این رفتارها علاوه بر تأثیر بر سلامت فردی، نقش تعیین کننده در سلامت خانواده و جامعه دارد.

 

رنجبر با تأکید بر اینکه آموزش صحیح دانش‌آموزان در پیشگیری از بیماری‌ها می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد، گفت: فرهنگ پیشگیری از بیماری و رعایت بهداشت باید در جامعه به صورت یک فرهنگ عمومی درآید که در همین راستا نقش مدارس بسیار مهم است.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول