خلیل رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج؛ تغذیه سالم، خود مراقبتی و آموزش سبک زندگی سالم را در حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روحی دانشآموزان با نیازهای ویژه تأثیرگذار دانست و اظهار کرد: ارتقای سواد و توسعه سلامت دانشآموزان با نیازهای ویژه از برنامههای اولویتدار در آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان است.
وی گفت: پویش مدرسه سالم در مدارس دوره پیشدبستانی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفهای دوره اول و حرفهای دوره دوم در بیش از 70 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی انجام میگیرد.
وی افزود: این پویش برای حدود یکهزار و ۳۰۰ دانشآموز با نیاز ویژه دختر و پسر در شهرستانها و مناطق تابعه استان در حال اجراست.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان با هدف ارتقای سلامت روحی و جسمی دانشآموزان اقداماتی نظیر کنترل تغذیه دانشآموزان در قالب اجرای برنامه صبحانه سالم، زیباسازی فضای آموزشی با اجرای طرح حیاط پویا و شادابسازی مدارس را در قالب برگزاری جشنها و برنامههای شاد جشن هفت سین و یلدا اجرا کرده است.
رنجبر اظهارداشت: کارگاههای آموزشی پویش ملی مبارزه با سرطان، آموزش پیشگیری از دیابت، ارتقای آگاهی و دانش بهداشتی، تقویت رفتارهای مثبت بهداشتی از جمله برنامههایی است که به منظور کاهش مخاطرات جسمی، روحی و اجتماعی دانشآموزان با نیازهای ویژه در مدارس اجرا میشود.
وی با بیان اینکه بعد از خانواده، مدرسه مهمترین نقش را در سلامت دانشآموز دارد، اظهار کرد: دانشآموز در مدرسه علاوه بر یادگیری مهارت خواندن و نوشتن، دانشها، نگرشها و رفتارهای جدید را میآموزد که این رفتارها علاوه بر تأثیر بر سلامت فردی، نقش تعیین کننده در سلامت خانواده و جامعه دارد.
رنجبر با تأکید بر اینکه آموزش صحیح دانشآموزان در پیشگیری از بیماریها میتواند نقش بسیار مهمی داشته باشد، گفت: فرهنگ پیشگیری از بیماری و رعایت بهداشت باید در جامعه به صورت یک فرهنگ عمومی درآید که در همین راستا نقش مدارس بسیار مهم است.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲