اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستان اجرا شد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای مرحله اول وارنیش فلوراید تراپی در راستای تحول سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان خبرداد.

طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستان اجرا شد

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با تأکید بر اهمیت فلوراید درمانی به عنوان اقدامی پیشگیرانه در کاهش پوسیدگی دندان اظهار داشت: این طرح به منظور فرهنگ‌سازی، افزایش استحکام، تقویت و بازسازی دندان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی استان اجرا شد.

وی گفت: این بسته حمایتی در مرحله اول برای ۵۷۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در 21 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی دوره ابتدایی در ۱۰ شهرستان و منطقه تابعه استان اجرا شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در ادامه از اجرای دو مرحله‌ای، طرح وارنیش فلوراید تراپی در مدارس با نیاز ویژه استان خبر داد و افزود: طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان سالانه در دو نوبت نیم سال اول و نیم سال دوم انجام می‌شود.

رنجبر با اشاره به نقش فلوراید به عنوان روشی بی‌خطر، آسان و مطمئن در حفاظت از دندان‌های کودکان اظهار کرد: اجرای متوالی این طرح در دو نوبت در سال و به طور متوسط هر ۶ ماه یک بار برای دانش‌آموزان مؤثر است.

وی با اشاره به اهمیت سلامت دهان و دندان در ارتقای بهداشت عمومی و کیفیت زندگی گفت: بهترین زمان برای کنترل بیماری‌های دهان و دندان سنین کودکی و یکی از بهترین مکان‌ها برای دسترسی به این گروه سنی مدارس ابتدایی است.

وی اضافه کرد: ارتقای سطح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان، افزایش سطح آگاهی و دسترسی دانش‌آموزان به خدمات بهداشت دهان، دندان و کاهش شاخص‌های پوسیدگی و کمک به بهبود سلامت دهان و دندان از برنامه و اهدافی است که با اجرای دقیق این طرح در پی تحقق آن هستیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه مرحله نخست این برنامه با هدف مقاوم‌سازی مینای دندان و کنترل بیماری‌های دهان و دندان در سنین کودکی گفت: اجرای مرحله دوم طرح وارنیش فلوراید درمانی در مدارس با نیازهای ویژه استان بزودی آغاز می‌شود.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول