اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شرکت ۱۰ هزار و ۳۰۰ رای اولی از همدان در انتخابات مجلس

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از شرکت ۱۰ هزار و ۳۰۰ رای اولی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

شرکت ۱۰ هزار و ۳۰۰ رای اولی از همدان در انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز و در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همایش رأی اولی‌ها  با حضور پرشور دانش‌آموزان شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان همدان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در این مراسم اظهار کرد: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفندماه برگزار خواهد شد که امیدواریم شاهد حضور حداکثری مردم برای انتخاب افرادی اصلح برای خدمت به مردم و نظام اسلامی باشیم.

محمد پورداود با اشاره به شرکت دانش‌آموز رأی اولی استان در انتخابات مجلس یازدهم گفت: رأی اولی‌ها با مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس یازدهم جشن تکلیف سیاسی خود را به نمایش می‌گذارند.

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی ما به سمت یکی از رخداد‌های بزرگ کشور یعنی انتخابات مجلس یازدهم در حرکت است افزود: شعار مهم ایران اسلامی در بهمن ۵۷ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود؛ «استقلال» یعنی ما می‌خواهیم در ابعاد سیاسی، اقتصادی فرهنگی به خود متکی باشیم و نظام سلطه با این مسأله مشکل دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به پایه‌های مستحکم نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: کلمه «جمهوریت» یعنی تکیه بر آرای مردم و «اسلامیت» یعنی حکومتی که بر اساس آموزه های آیین و حیانی اسلام طراحی شده است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردمسالار دینی است که در این ۴۱ سال بعد از انقلاب اسلامی به طور میانگین هر ساله یک انتخابات داشته است افزود: شرکت ما در انتخابات به معنای آن است که به سرنوشت خود و کشورمان علاقه‌مندیم.

پورداود با اشاره به اینکه هر چه این مشارکت پررنگ‌تر باشد، ضریب امنیت ملی بالاتر خواهد رفت، انتخابات را جلوه‌ای از شور و نشاط سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: در انتخابات رقابت‌ها شکل می‌گیرد اما بعد از آن باید شاهد رفاقت‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس یازدهم بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز رأی اولی در استان همدان با شور و نشاط شرکت خواهند کرد، خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما عزیزان رأی اولی همانطور که یک جشن تکلیف عبادی برای ورود به نماز و عبادت داشته‌اید، یک جشن تکلیف سیاسی برای ورود به انتخابات دارید و با شرکت در انتخابات، جامعه‌پذیری سیاسی شما به منصه ظهور و بروز می‌رسد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول