اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رای اولی‌ها از شرکت در انتخابات می‌گویند: مشکلات اقتصادی در رای ما بی‌تاثیر است

با درپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه رای اولی‌های استان کردستان خود را برای شرکت در این عرصه سیاسی آماده کرده‌اند و از حضور خود در انتخابات ابراز خوشحالی می‌کنند.

رای اولی‌ها از شرکت در انتخابات می‌گویند: مشکلات اقتصادی در رای ما بی‌تاثیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امروز همایش رای اولی‌های استان کردستان در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج در حالی برگزار شد، که دانش‌آموزان رای اولی مشتاقانه از مشارکت خود در انتخابات سخن می‌گفتند.

کیمیا عزتی از دانش‌آموزان رای اولی سنندج با بیان اینکه انتخابات نقش مهمی در تعیین سرنوشت مملکت دارد، افزود: از بزرگترهایمان همواره شنیده‌ایم و در برنامه‌های تلویزیونی دیده‌ایم که زنان نقش موثری در تعیین سرنوشت مملکت و حتی پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز که ما دانش‌آموزان دختر پا به سنی گذاشته‌ایم که می‌توانیم در انتخابات مملکت سهیم باشیم، عنوان کرد: من و همسن و سالانم از اینکه در دوم اسفندماه 98 برای نخستین  بار در انتخابات سرنوشت‌ساز کشور شرکت می‌کنیم، خوشحالیم.

وی با بیان اینکه باید دید که زنان چگونه می‌توانند پایه‌های انقلاب را محکم کنند؟ اظهار کرد: امام خمینی فرموده‌اند «نهضت انقلاب را مدیون زنان هستیم» بنابراین این مهم تاثیر جایگاه زنان در سرنوشت مملکت را می‌رساند.

تینا رحیمی از دبیرستان ایران نیز اعلام کرد: برخلاف عده‌ای که تصور می‌کنند برای بهتر شدن وضعیت اقتصادی مملکت نباید در انتخابات شرکت کرد من تصور می‌کنم باید در انتخابات شرکت کنیم تا بتوانیم سرنوشت مملکت را رقم بزنیم و اجازه دخالت بیگانگان را در آینده کشور ندهیم.

وی اضافه کرد: من برای نظام رای می‌دهم و هیچ چیزی نمی‌تواند من را از شرکت در انتخاباتی که وظیفه شرعی و قانونی من است منع کند.

حضور دانش‌آموزان در انتخابات بیانگر مشارکت آنها در عرصه ملی است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در همایش رای‌ اولی‌ها که در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان در عرصه سیاسی و اجتماعی هدف برگزاری این همایش است.

رشید قربانی با بیان اینکه دانش‌آموزان در دوران مدرسه تمرین دموکراسی داشتند که در رای و کاندیداتوری مدارس شرکت می‌کردند، افزود: رای دانش‌آموزان در انتخابات مدارس در سرنوشت مدرسه تاثیرگذار بود اما امروز عرصه ملی مطرح است و سرنوشت مملکت برای همه تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: بی‌شک هرچه میزان رای بیشتر باشد سرنوشت مملکت بهتر رقم خواهد خورد و بخاطر رفاه شخصی خودمان هم که شده باید حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای داشته باشیم.

وی اضافه کرد: هیچ کشوری دلسوز ایران اسلامی نیست و استکبار پشت دروازه‌های ما خیمه زده تا به اهداف خود دست پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: حضور چند میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی بی‌نظیر بود و این بیانگر همراهی و همدلی مردم است و باید در دوم اسفند نیز حضور گسترده داشته باشیم تا دشمنان مثل گذشته ناامید و مایوس باشند.

قربانی اضافه کرد: اگر حضور ما در انتخابات کمرنگ باشد بستر را برای توطئه‌افکنی دشمنان ایجاد خواهیم کرد و کوچک و بزرگ را در به در و آواره خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه قوی بودن ما ایرانیان در هر شرایطی منجر به عقب نشینی دشمن خواهد شد، عنوان کرد: باید از بین کاندیداها افراد مجرب، آگاه، وفادار، پایبند به تعهدات و توانمند را انتخاب کنید که بتواند منافع عمومی مردم را مورد توجه قرار دهد.وی بیان کرد: تک تک ما می‌توانیم در سرنوشت مملکت نقش ایفا کنیم بنابراین باید همه ما در انتخابات شرکت کنیم و خانواده و اطرافیان را به حضور در پای صندوق‌های رای دعوت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: عده‌ای به دلسوزی تظاهر می‌کنند و باید دقت کرد که افراد واقعا دلسوز را انتخاب کرد تا بتواند برای مردم موثر باشد.

قربانی گفت: وظیفه دینی، اجتماعی و تکلیف همه ماست که در انتخابات شرکت کنیم و بتوانیم برای سرنوشت مملکت خود موثر باشیم.

هدف ما تربیت دانش‌آموزان در طراز انقلاب اسلامی است

معاون پرورشی آموزش و پرورش کردستان نیز در این همایش اظهار کرد: تربیت دانش‌آموزان در طراز نظام اسلامی از اهداف ماست و تربیت اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان از اولویت‌هاست.

حجت‌اله نریمانی انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس را یکی از انتخابات مدارس دانست که به مشارکت سیاسی دانش‌آموزان منجر می‌شود.

 

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان آینده سازان نظام هستند و باید توان پذیرش مسوولیت را داشته باشند، افزود: امروز دانش‌آموزانی که به سن رای دادن رسیده‌اند می‌توانند بعنوان رای اولی در انتخابات دوم اسفند شرکت کنند.

در این همایش تریبون آزاد دانش‌آموزان رای اولی نیز برگزار شد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول