اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری چهارمین دور نشست توسعه همکاری‌های اقتصادی قزاقستان و اتحادیه اروپا

چهارمین دور نشست بررسی مسائل مربوط به توسعه بیشتر همکاری‌های اقتصادی میان قزاقستان و اتحادیه اروپا در شهر «نورسلطان» برگزار شد.

برگزاری چهارمین دور نشست توسعه همکاری‌های اقتصادی قزاقستان و اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، چهارمین دور نشست بررسی مسائل مربوط به توسعه بیشتر همکاری‌های اقتصادی قزاقستان و اتحادیه اروپا در شهر «نورسلطان» برگزار شد.

این نشست تحت ریاست «عسکر مامین» نخست وزیر قزاقستان و با حضور سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا برگزار گردید.

مامین در این نشست اتحادیه اروپا را یکی از سرمایه گذاران کلیدی و بزرگترین شریک تجاری قزاقستان عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی در اقتصاد قزاقستان در 9 ماه سال 2019 میلادی 15.8 درصد افزایش و به 8.7 میلیارد دلار رسیده است.

مامین حکم اجرای توافقنامه مشارکت گسترده و همکاری میان قزاقستان و اتحادیه اروپا از اول مارس سال جاری را آغاز مرحله جدیدی در روابط قزاقستان و اروپا عنوان کرد.

نخست وزیر قزاقستان گفت: این سند شامل 29 حوزه فعالیت از جمله تجارت، سرمایه گذاری، نوآوری و توسعه زیرساخت‌ها است.

وی در ادامه سفرای کشورهای اتحادیه اروپا را به تداوم گفت‌وگوی باز و فعال برای ترویج همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری دعوت کرد.

روسای نهادهای دیپلماتیک کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز به ایجاد شرایط مطلوب برای تجارت در قزاقستان اشاره کردند.

«سوی اولو کارلسون» رئیس نمایندگی اتحادیه اروپا در قزاقستان گفت: نورسلطان در شاخص آسانی انجام تجارت از پیشرفت‌های مداومی برخوردار و دارای ظرفیت بزرگی برای بهبودی فضای سرمایه گذاری و محیط تجاری است.

وی افزود: گفت‌وگو در زمینه همکاری‌های سرمایه گذاری قزاقستان و اتحادیه اروپا نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کند.

طرفین در این نشست مقدمات سفر آتی رئیس جمهور قزاقستان به بروکسل، اجرای توافقنامه مشارکت گسترده و همکاری «قزاقستان – اتحادیه اروپا» و همچنین مسائل مربوط به سیاست مالیاتی و پشتیبانی ضد فساد سرمایه گذاران در جمهوری قزاقستان را بررسی کردند.

در این نشست سفرای اتریش، بلژیک، آلمان، فرانسه، هلند، لهستان، اسپانیا، استونی، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، یونان، کرواسی، رومانی، اسلواکی، مجارستان، فنلاند، سوئد، نمایندگان پرتغال، بلغارستان، جمهوری چک و همچنین شرکت‌های بزرگ اروپایی شرکت کردند.

نشست بعدی گفت‌وگوی قزاقستان و اتحادیه اروپا در زمینه همکاری‌های سرمایه گذاری که در ماه آوریل سال جاری برگزار خواهد شد.

بررسی گام‌های مشخص در مورد اجرای توافقنامه مشارکت گسترده و همکاری قزاقستان و اتحادیه اروپا، مسائل مربوط به انتقال نورسلطان به اقتصاد سبز و آمادگی برای برگزاری دوازدهمین کنفرانس وزرای سازمان جهانی تجارت در ماه ژوئن در پایتخت قزاقستان برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول