اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ژاپن به ازبکستان 3.5 میلیارد دلار وام می‌دهد

آژانس همکاری های بین المللی ژاپن(JICA) برای توسعه صنعت و کشاورزی در ازبکستان به این کشور 3 میلیارد و 500 میلیون دلار وام می‌دهد.

ژاپن به ازبکستان 3.5 میلیارد دلار وام می‌دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) برای توسعه صنعت و کشاورزی در ازبکستان به این کشور معادل 3 میلیارد و 500 میلیون دلار وام اختصاص می‌دهد.

این توافق در چهارچوب دیدار «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «سینیچی کیتااوکو» رئیس آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در شهر توکیو حاصل شده است.   

این وام علاوه بر مدرنیزه کارخانجات صنعتی و واحدهای کشاورزی، به طرح های در زمینه انرژی، زیربنایی، اکولوژی، بهداشتی و دیگر حوزه ها اختصاص یافته است.

همچنین برای حمایت از طرح های بازار کوچک و متوسط و همچنین توسعه تبادلات آموزشی توجه خاص مبذول شده است.

همکاری های آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) با ازبکستان در سال 1993 میلادی آغاز شده است. در سال 1999 میلادی این آژانس در شهر تاشکند دفتر خود را افتتاح کرد.

طی سال های گذشته آژانس همکاری های بین المللی ژاپن در ازبکستان طرح های توسعه شبکه‌های تلویزیونی، بازسازی فرودگاه های سمرقند، بخارا و اورگنچ، مدرنیزه حمل و نقل ریلی، توسعه نیروگاه برق آبی «تالی مرجان»را اجرا کرد.

در حال حاضر طرح های برق رسانی جاده های ریلی «کارشی- ترمذ»، مدرنیزه نیروگاه برق حرارتی «نوایی» و ساخت نیروگاه برق حرارتی «توره قرغان»، بازسازی سیستم آبیاری «آمو- بخارا» و دیگر در مرحله اجرا قرار دارند.   

مبادلات بازرگانی ازبکستان و ژاپن در 9 ماه سال 2018 میلادی در سطح 300 میلیون دلار قرار گرفته است. هم اکنون در ازبکستان 10 شرکت مشترک از جمله یک شرکت با صد درصد سرمایه سرمایه گذاران ژاپن در زمینه های نفت و گاز، پتروشیمی و شیمیایی، تولید تجهیزات انرژی، ماشین سازی، ارایه خدمات حمل و نقلی و لجستیکی، داد و ستدهای تجارتی، گردشگری و دیگر حوزه فعالیت می‌کنند.

ژاپن استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 28 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 26 ژانویه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول