اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

عراقچی: قرار شد مشورت های ایران و ژاپن به صورت نزدیک ادامه یابد

معاون سیاسی وزیر خارجه با بیان اینکه در دیدار روحانی و آبه مذاکرات سنگین و فشرده‌ای درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، برجام و تحریم‌های آمریکا انجام شد، گفت: قرار شد مشورت‌های ۲ کشور به صورت نزدیک ادامه یابد.

عراقچی: قرار شد مشورت های ایران و ژاپن به صورت نزدیک ادامه یابد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در گفتگویی با اشاره به سفر حسن روحانی به توکیو گفت: این سفر در پاسخ به سفر آبه شینزو به تهران صورت گرفت.

وی با ذکر این نکته که در نودمین سالگرد روابط سیاسی ایران و ژاپن هستیم، خاطرنشان کرد: سال بسیار فعالی در روابط دو‌ کشور بوده است. رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ژاپن در سال جاری سه بار در تهران، نیویورک و توکیو با یکدیگر ملاقات کردند.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با بیان اینکه ژاپن از دوستان قدیم و شرکای تجاری مهم ایران است و ما همیشه مشورتهای سیاسی نزدیک با ژاپن داشتیم، اظهار داشت: امسال هم به دلیل نودمین سالگرد و هم به دلیل تحولاتی که در جریان است، فشارهای آمریکا و تحریم هایی که ناعادلانه با خروج آمریکا از برجام تحمیل شده، ضرورت داشت مشورتهای نزدیک تر و فشرده تری صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: در دیدار روحانی و آبه مذاکرات سنگین و فشرده ای صورت گرفت و هم مسائل دوجانبه و هم مسائل منطقه ای و بین المللی و بحثهای مربوط به برجام و تحریم های آمریکا بحث شد.

عراقچی افزود: قرار شد مشورت‌های دو کشور به صورت نزدیک ادامه یابد.

به گزارش فارس، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در ادامه سفرش به مالزی و در پاسخ به دعوت نخست وزیر ژاپن به توکیو سفر کرد. این سفر در این سطح بعد از ۱۹ سال صورت گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول