اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

دولت 30 درصد از شهریه دانشجویان را پرداخت کند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: پیشنهاد این دانشگاه به دولت این است که در راستای مهارتی کردن دانشجویان 30 درصد از شهریه آنها را در بعضی از رشته‌های مورد نیاز خود در بعضی از مناطق مورد تائید پرداخت کند.

دولت 30 درصد از شهریه دانشجویان را پرداخت کند

محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه این دانشگاه به دولت پیشنهاد می‌کند ۳۰ درصد از شهریه دانشجویان مهارتی را بپردازد، گفت: یکی از گام‌هایی که ما برای دانشجویان برداشته‌ایم این است که دولت برای بعضی از رشته‌های تحصیلی مورد نیاز خود در بعضی از مناطقی که تعیین می‌کند، ۳۰ درصد از شهریه دانشجویان را پرداخت کند چرا که این اتفاق می‌تواند ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به عنوان یک راه برون‌رفت از مشکل بیکاری در راستای کارآفرینی مفید واقع شود.

* پرداخت ۳۰ درصد از شهریه دانشجویان

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی سال گذشته در کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس موضوع پرداخت ۳۰ درصد از شهریه دانشجویان را عنوان کرده که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مصوب شد‌‌‌‌‌ و در کمیسیون تلفیق در مرحله اول به تصویب رسید، اما در مرحله بعد به علت شرایط اقتصادی کشور و کمبود بودجه این پیشنهاد تایید نشد. این در حالی است که امسال با رئیس کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس صحبت کردیم که احتمال تصویب این پیشنهاد زیاد است.

*  برنامه ششم توسعه می‌گوید ۳۰ درصد از دانشجویان کشور باید دانشجوی مهارتی باشند

امید تصریح کرد: طرح پیشنهاد‌ی دانشگاه علمی کاربردی به مجلس شورای اسلامی این است که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه که می‌گوید ۳۰ درصد از دانشجویان کشور باید دانشجوی مهارتی باشند، بر همین اساس با توجه به اینکه اکنون با کاهش دانشجو در سطح دانشگاه‌ها روبرو هستیم که تعداد آنها به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است که در نتیجه ۳۰ درصد از این تعداد یک میلیون دانشجو می‌شود که در این رابطه باید بگویم جمعیت دانشجویان مهارتی کشور اکنون کمتر از ۱۵ درصد است که برای رسیدن به ۳۰ درصد طبق قانون برنامه ششم توسعه باید دانش مهارتی زیاد شود.

* برای افزایش دانشجوی مهارتی ظرفیت وجود دارد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: برای افزایش دانشجوی مهارتی نیازمند وجود ظرفیت در دانشگاه‌ها و استقبال دانشجویان هستیم که در حال حاضر ظرفیت وجود دارد. درواقع اکنون دانشگاه علمی کاربردی به تنهایی همه یک میلیون نفر را در دانشگاه پذیرش کرده است که البته دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز در کنار ما فعالیت‌های خوبی را در خصوص مهارتی کردن دانشجویان انجام می‌دهد.

* دولت برای بعضی از رشته‌های مورد نیاز خود طرح حمایتی بگذارد

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی استقبال نمی‌کنند، بالا بودن هزینه‌های تحصیل است که در این رابطه ما از دولت درخواست کردیم برای بعضی از رشته‌های مورد نیاز خود  در برخی از مناطقی که تعیین می‌کند، برای تعداد مشخصی از دانشجویان طرح حمایتی بگذارد، به طوری که حدود ۳۰ درصد از شهریه آنها را پرداخت کند که این عدد برای کل کشور عدد بسیار بزرگی نیست. به این معنا که تعداد دانشجویان در حدی است که دولت می‌تواند به راحتی آنها را تحت حمایت قرار دهد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول