اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

امید: آینده علمی کشور با گسترش علوم شناختی تثبیت می‌شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه رشته علوم شناختی در پیشرفت ایران نقش محوری دارد ، گفت: در آینده جایگاه علمی کشورهایی که در حوزه علوم شناختی فعالیت گسترده داشته و به نتایج و دستاوردهای خوبی برسند ارتقاء خواهد یافت.

امید: آینده علمی کشور با گسترش علوم شناختی تثبیت می‌شود

محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه رشته علوم شناختی نقش محوری در آینده علمی ایران دارد،گفت: علوم شناختی یک رشته جدید در دنیا است که می‌تواند در جهش علمی کشور‌ها نقش آفرینی کند. خوشبختانه ایران علاوه بر پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه نانو تکنولوژی و بایوتکنولوژی در علوم شناختی نیز از وضعیت مناسبی برخوردار است.

* برای پیشرفت باید به سمت رشته های جدید و نوظهور حرکت کنیم

وی  با تاکید بر اینکه برای پیشرفت به معنای واقعی و تبدیل شدن به کشور توسعه یافته باید به سمت رشته های جدید و نوظهور حرکت کرد، افزود: یکی از مسیرهای رسیدن به دانشگاه نسل چهارم گسترش رشته علوم شناختی است.

* علوم شناختی یک رباتیک ذهنی خیلی گسترده است

امید تصریح کرد: علوم شناختی یک رباتیک ذهنی خیلی گسترده است که بر علم به صورت مستقیم تاثیر گذاری زیادی داشته و در دستیابی به ارتباطات جدید نقش آفرینی می‌کند در واقع می توان این رشته  را به عنوان موتور محرک در رشد و ارتقاء علمی نام برد.

* علوم شناختی دارای بحث ذهنی و ادراکی است

رئیس دانشگاه علمی کاربردی علوم شناختی را علم رو به رشدی دانست و گفت: علوم شناختی دارای بحث ذهنی و ادراکی است که توانایی هدایت فکری جامعه را دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول