اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مصدومیت والیبالیست ملی‌پوش اصفهانی/ نایب‌قهرمانی دختران اصفهانی در هندبال ساحلی

مصدومیت والیبالیست‌ ملی‌پوش اصفهانی، احتمال حضور جهانبخش مقابل چلسی و عملکرد فرگوسن از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

مصدومیت والیبالیست ملی‌پوش اصفهانی/ نایب‌قهرمانی دختران اصفهانی در هندبال ساحلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز 10 دی ماه علاوه بر این‌که  والیبالیست اصفهانی به دلیل مصدومیت مقدماتی المپیک را از دست داد، هندبالیست‌های دختر اصفهانی نایب‌قهرمان کشور شدند.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ مسعود غلامی مدافع سرعتی‌زن و اصفهانی تیم ملی والیبال ایران عصر دیروز و در جریان تمرینات ملی‌پوشان، از ناحیه دوقلوی پای راست دچار آسیب شد و با اعلام فیزیوتراپیست تیم ملی، این بازیکن مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو را از دست داد.

✅ اصفهان نایب‌قهرمان نخستین دوره رقابت‌های قهرمانی ساحلی جوانان دختر کشور شد، در بازی‌های نیمه‌نهایی تیم‌های نایبند بندر الف و هیأت هندبال اصفهان موفق شدند با برتری مقابل حریفان خود به دیدار نهایی راه یابند؛ در مرحله نهایی نایبند بندر عباس الف با نتیجه دو بر صفر هیأت هندبال اصفهان را مغلوب کرد و قهرمان شد و اصفهان نایب‌قهرمان شد.

✅ ثبت نام اولیه سپاهان اصفهان برای انجام مسابقات لیگ قهرمانان آسیا انجام شد و مدارک بازیکنان، کادر فنی، کادر سرپرستی و دیگر اعضای تیم این تیم به کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال تحویل داده شد.

در فهرست ارائه شده باشگاه سپاهان، نام تمام بازیکنان این تیم از جمله محمد طیبی که خرید زمستانی امیر قلعه‌نویی محسوب می‌شود، قرار دارد؛ باشگاه سپاهان می‌تواند تا 10 روز مانده به آغاز بازی‌های لیگ قهرمانان این فهرست را ویرایش و اسامی نهایی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کند؛ تیم فوتبال سپاهان در گروه D رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های النصر عربستان و السد قطر همگروه است.

✅ دور جدید تمرینات تیم ملی آ‌ب‌های آرام با هدف حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک از 2 دی ماه در دریاچه آزادی آغاز شد، با تصمیم فدراسیون قایقرانی و همکاری و حمایت سازمان منطقه آزاد قشم، ادامه این اردو با اعزام ورزشکاران به این جزیره از فردا در استان هرمزگان جزیره قشم دنبال می شود؛ احمدرضا طالبیان از اصفهان در بخش کایاک در تیم ملی حضور دارد.

✅ شهناز یاری سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال بانوان را اعلام کرد.

بر همین اساس سیده‌نسترن مقیمی، فرزانه توسلی، مهتاب بنایی و مهسا علی‌مددی از اصفهان به همراه سایر ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی فوتسال بانوان که از 13 تا 16 دی ماه در مرکز ملی فوتبال برگزار می شود، حضور خواهند داشت.

✅ با توجه به شکایت جلال هاشمی از باشگاه ذوب‌آهن اصفهان، این باشگاه به پرداخت مبلغ 42 میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ 915 هزار و 600 ریال بابت هزینه دادرسی محکوم شد، همچنین کمیته وضعیت دعوای خواهان را نسبت به مبلغ 10 میلیون ریال قابل رسیدگی نمی‌داند. (این رأی قطعی است)

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ سایت «90 مین» انگلیس خبر داد که علی‌رضا جهانبخش، هافبک ایرانی در ترکیب برایتون در دیدار امروز مقابل چلسی در هفته بیست و یکم لیگ جزیره حضور خواهد داشت.

جهانبخش در هفته اخیر بعد از 19 هفته، موفق شد در ترکیب اصلی برایتون قرار بگیرد و اولین گل خود را برای این تیم بعد از 18 ماه مقابل بورنموث به ثمر برساند؛ این دیدار در نهایت با نتیجه 2 بر صفر به نفع برایتون به پایان رسید.

✅ مسابقات دو و میدانی بین‌المللی داخل سالن گرامیداشت دهه مبارک فجر طی روزهای پنجشنبه و جمعه 19 و 20 دی ماه در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار می‌شود.

این مسابقات مهم‌ترین رویداد مسابقات داخل سالن جهت انتخاب ترکیب تیم ملی دو و میدانی ایران برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا که اسفند ماه امسال در نانجینگ چین برگزار می‌شود، خواهد بود.

✅ در رقابت‌های لیگ بسکتبال چین، تیم نانجینگ در حضور بهنام یخچالی گارد راس ایرانی خود مقابل گوانگشا به میدان رفت و در پایان 130 بر 117 نتیجه را واگذار کرد.

در این بازی یخچالی 26 دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت و در این مدت 16 امتیاز، یک ریباند، یک پاس گل و 2 توپ ربایی داشت؛ نانجینگ با این نتیجه چهاردهمین شکست خود را در این فصل تجربه کرد، این تیم اکنون در رده چهاردهم جدول 20 تیمی لیگ چین قرار دارد.

✅ کنفدراسیون بسکتبال آسیا با درخواست میزبانی ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا موافقت کرد؛ بر این اساس این رقابت‌ها فروردین ماه سال آینده با حضور 16 تیم در تهران برگزار خواهد شد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ تاکومی مینامینو ستاره ژاپنی پیشین سالزبورگ چند روز پیش به تیم لیورپول پیوست، این بازیکن آسیایی در باشگاه جدیدش در ملوود حاضر شد و با بازیکنان تیم لیورپول به خوش و بش پرداخت.

وی ملاقاتی هم با یورگن کلوپ داشت و این سرمربی آلمانی لیورپول استقبال گرمی از وی کرد؛ مینامینو قرار است پیراهن شماره 18 لیورپول را بر تن کند.

✅ مسئولان لیگ بسکتبال NBA به دلیل حرکت بازیکن تیم گلدن استیت در زمین مقابل دالاس، وی را 35 هزار دلار جریمه کردند؛ مارکوس کریس در دیدار با دالاس در صحنه‌ای با لوکا دونچیچ، ستاره این روزهای NBA درگیر و وی را به عقب هل داد تا همین هل دادن عواقب بدی برای وی داشته باشد و جریمه نقدی شود.

✅ دیروز سالروز تولد سر الکس فرگوسن سرمربی اسکاتلندی سابق منچستر یونایتد بود و وی 78 ساله شد، الکساندر چپمن فرگوسن در 31 دسامبر 1941 در اسکاتلند متولد شد و طی سال‌های 1986 تا 2013 هدایت باشگاه منچستر یونایتد را برعهده داشت، او یکی از بهترین و موفق‌ترین مربیان تاریخ فوتبال به شمار می‌رود.

وی در طول دوران سرمربیگری خود افتخارات فراوانی با شیاطین سرخ بدست آورد، به همین بهانه کارنامه این سرمربی کهنه‌کار اسکاتلندی به تصویر کشیده شده است.

فرگوسن در 1500 بازی هدایت منچستر یونایتد را برعهده داشت و 895 پیروزی و 38 جام بدست آورد؛ فرگوسن 13 جام لیگ برتر انگلیس را بدست آورد، 10 جام قهرمانی کامیونتی شیلد هم نصیب شاگردان فرگوسن شد؛ 5 جام حذفی انگلیس، 4 لیگ کاپ، 2 لیگ قهرمانان اروپا، یک جام باشگاه‌های جهان، یک سوپرکاپ اروپا، یک جام بین المللی بدست آورد.

انتهای پیام/63090/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول