اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

معنوی‌نژاد از تیم ملی والیبال خط خورد/ ووشوکاران اصفهانی در لیگ برتر

خط خوردن والیبالیست اصفهانی از تیم ملی، رکورد جدید جهانبخش در لیگ انگلیس و پیوستن پدیده جدید به دورتموند از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

معنوی‌نژاد از تیم ملی والیبال خط خورد/ ووشوکاران اصفهانی در لیگ برتر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز 8 دی ماه علاوه بر این‌که با نظر سرمربی تیم ملی والیبال محمدجواد معنوی‌نژاد از تیم ملی خط خورد، محل اردوی تیم فوتبال سپاهان مشخص شد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ با نظر سرمربی تیم ملی والیبال، دو بازیکن دیگر اردوی تیم ملی را ترک کردند تا ایگور کولاکوویچ به ترکیب نهایی تیم نزدیک‌تر شود؛ بر این اساس محمد جواد معنوی‌نژاد دیشب (یکشنبه شب) از جمع اردونشینان خارج شد.

پیش از این نیز سعید جواهری‌توانا، امین رضوی و محمود رسولی به همراه سه ورزشکار دیگر از اردو و اضافه شدن سه بازیکن جدید پیگیری می شود؛ با این تصمیم محمدطاهر وادی به عنوان تنها نماینده تیم والیبال سپاهان در اردوی تیم ملی باقی خواهد ماند.

✅ تیم سپاهان با انجام بازی معوقه مقابل نفت آبادان از دیروز وارد تعطیلات نیم‌فصل شد و بازیکنان این تیم تا شنبه آینده به استراحت می‌پردازند؛ محمد طیبی مدافع سابق تیم نفت مسجدسلیمان که با عقد قراردادی به عضویت زردپوشان  اصفهانی درآمده، از روز شنبه به تمرینات این تیم  اضافه خواهد شد.

طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است اعضای تیم سپاهان پس از شروع مجدد تمرینات، برای برگزاری اردویی 8 روزه راهی شهر آنتالیا در کشور ترکیه شوند.

✅ دیدارهای هفته سوم و چهارم لیگ برتر ووشوی باشگاه‌های کشور در بخش مردان، روز سه‌شنبه (10 دی‌ ماه) در آکادمی ووشو پیگیری خواهد شد؛ هشت تیم حاضر در این مسابقات در دو گروه به صورت رفت و برگشت به مصاف هم می روند تا چهره تیم‌های راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی مشخص شود؛ تیم هیأت ووشو اصفهان نیز در گروه دوم قرار دارد.

✅ سبزپوشان اصفهان که پس از دیدار مقابل سایپای تهران به تعطیلات رفته بودند، پس از 9 روز استراحت دیروز زیر نظر حسن استکی تمرینات خود را برای حضور در نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از سر گرفتند.

✅ رویا نوریان از اصفهان نایب‌قهرمان رشته ریکرو مرحله ششم رنکینگ خارج از سالن مسابقات تیراندازی با کمان آزاد کشور در بوشهر شد؛ مسابقات آزاد مرحله ششم رنکینگ خارج از سالن کشوری در دورشته ریکرو و کامپوند در بخش بانوان و آقایان به میزبانی بوشهر برگزار شد.

✅ میترا شعبانیان، سرمربی تیم ملی والیبال بانوان، فاطمه عنایت و هاله متقیان از اصفهان را به همراه 14 بازیکن دیگر جهت حضور در مرحله چهارم اردوی آماده‌سازی برای مسابقات انتخابی المپیک فراخواند؛ این اردو از تاریخ 8 دی ماه آغاز می‌شود و تا جمعه (14 دی ماه) که تیم ملی والیبال بانوان ایران راهی تایلند می‌شود، ادامه خواهد داشت.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ برایتون موفق شد در دیدار مقابل بورنموث به پیروزی دو بر صفر برسد، علی‌رضا جهانبخش موفق شد در این بازی گلزنی کند تا اولین گل خود را در این باشگاه و لیگ برتر انگلیس به ثمر برساند؛ همچنین مهاجم ایرانی با گلزنی در دقیقه 2 و 29 ثانیه زننده سریع‌ترین گل تاریخ باشگاه برایتون لقب گرفت.

تصویر گلزنی و شادی پس از گل برایتون که با چشمانی اشک‌بار همراه بود در صفحه اینستاگرام AFC بازتاب پیدا کرده است.

✅ دور پانزدهم و پایانی بخش سریع مسابقات قهرمانی شطرنج سریع و برق آسای جهان 2019 برگزار شد و 3 بانوی شطرنج‌باز کشورمان در سومین روز این مسابقات به مصاف حریفان رفتند؛ در پایان و با مشخص شدن جدول این مسابقات خادم‌الشریعه در رده بیست و نهم قرار گرفت، پورکاشیان سی‌ و هفتم شد و حجازی‌پور نیز در رده 77 جدول قرار گرفت.

✅ از روز جمعه 13 دی ماه اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال بانوان آغاز می شود تا بازیکنان به مدت سه روز و در دو نوبت صبح و بعدازظهر تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی برگزار کنند، اردوی فوق در سالن فوتسال مرکز ملی فوتبال برگزار می‌شود.

تیم ملی فوتسال بانوان به منظور حضور در رقابت‌های آسیایی اردوهای آماده‌سازی خود را برگزار می‌کند و در اولین دیدار تدارکاتی خود در اسفند ماه به مصاف تیم روسیه می‌رود.

✅ تیم ملی شمشیربازی سابر کشورمان که تا حدود زیادی سهمیه المپیک را مسجل کرده است، اردوی آماده‌سازی خود را برای حضور در جام جهانی ورشو لهستان آغاز کرد؛ مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران به همراه تعدادی از بازیکنان تیم ملی جانان، سابریست‌های حاضر در اردو هستند.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ آرسنال در دربی لندن میزبان چلسی بود و با نتیجه دو بر یک شکست تلخی را پذیرا شد، در شرایطی این باخت برای توپچی‌ها رقم خورد که آن‌ها تا دقیقه 83 با یک گل پیش بودند اما به یک‌باره با اشتباه لنو، ورق برگشت و شاگردان آرتتا شکست خوردند.

میکل آرتتا که دومین حضور خود را روی نیمکت آرسنال سپری می‌کرد، عملا نتوانست به پیروزی برسد، وی یک تساوی و یک شکست در کارنامه خود ثبت کرده است؛ بلیچر ریپورت به بهانه حضور میکل آرتتا طرحی جالب را منتشر کرده است و نوشت به جهنم خوش آمدی میکل!

✅ رافائل نادال تنیسور مطرح مردان جهان مرد سال اسپانیا شد، نادال سال 2019 را با عنوان رنک یک جهان به پایان رسید و در رنکینگ جهانی با 33 سال سن مسن‌ترین ورزشکار رنک یک شد.

نادال عنوان قهرمانی 19 گرنداسلم، 12 رولان گاروس و 4 عنوان قهرمانی مسابقات آزاد آمریکا را در کارنامه دارد؛ این ورزشکار 33 ساله این روزها خود را برای حضور در مسابقات تنیس آزاد استرالیا آماده می‌کند که در ماه ژانویه برگزار خواهد شد.

✅ ارلینگ هالند ستاره جوان 19 ساله و نروژی ردبول سالزبورگ با عقد قراردادی تاسال 2024 رسما به باشگاه بورسیا دورتموند آلمان پیوست؛ این مهاجم بلند قامت بدون شک یکی از برترین بازیکنان تا به اینجای فصل بوده است و عملکرد خیره کننده ازخود برجا گذاشته است.

هالند در این فصل از رقابت‌ها، 22 بازی برای سالزبورگ انجام داد و موفق شد 28 گل به ثمر برساند و 5 پاس گل بسازد، وی همچنین در این تعداد بازی 5 هت‌تریک از خود ثبت کرد.

انتهای پیام/63090/ج10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول