اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کشف ۹.۷ تن انواع مواد مخدر با تلاش پلیس سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف ۹ تن و ۷۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه با تلاش پلیس این استان خبر داد.

کشف ۹.۷ تن انواع مواد مخدر با تلاش پلیس سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، عبدالله حسنی اظهار کرد: بنا بر آمار رسمی موجود، اعتیاد به مواد مخدر در بروز دیگر جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی سهم ویژه‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۷۰ درصد سرقت‌های خرد در استان سمنان از سوی معتادانی صورت می‌گیرد که برای تأمین هزینه‌های اعتیادشان مرتکب سرقت می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: مبارزه پلیس با بلای خانمان‌سوز اعتیاد و برخورد قاطع با سوداگران مرگ هرگز تعطیل‌بردار نیست و تقدیم هزاران شهید در این مسیر نشان از عزم جزم ناجا در برخورد با این پدیده شوم دارد.

حسنی به ارائه آماری از عملکرد امسال پلیس در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر پرداخت و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، ۹ تن و ۷۸۰ کیلوگرم انواع مواد در استان و دیگر نقاط کشور با تلاش مأموران انتظامی استان سمنان کشف شده است.

وی از اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان خبر داد و افزود: بخش قابل‌توجهی از این مواد با پیگیری‌های ویژه و اقدامات خاص پلیسی مأموران استان سمنان در دیگر استان‌های کشور کشف شده است.

به گفته حسنی، از مجموع مواد کشف شده، ۶ تن و ۴۳۷ کیلوگرم آن از نوع تریاک بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳۶ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری دو هزار و ۶۵۶ نفر در رابطه با جرائم مرتبط با مواد مخدر خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۰۴ نفر قاچاقچی حرفه‌ای هستند.

حسنی به اجرای طرح‌های گوناگونی در مبارزه با مواد مخدر در استان سمنان اشاره و اضافه کرد: در سال جاری، یک هزار و ۴۶ مرحله طرح‌هایی مانند ارتقای امنیت اجتماعی، پاک‌سازی نقاط آلوده، کنترل محورهای مواصلاتی و پاک‌سازی اطراف محیط‌های آموزشی انجام شده است.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول