اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

طرح سفیران اجتماعی مقابله با مواد مخدر در سمنان پیگیری شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: طرح سفیران اجتماعی مقابله با مواد مخدر با استفاده از ظرفیت ورزشکاران، هنرمندان و ... در استان سمنان پیگیری شود.

طرح سفیران اجتماعی مقابله با مواد مخدر در سمنان پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور بعدازظهر امروز در جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان اظهار کرد: بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر رویکرد اصلی و دستور کار این کمیته است.

وی تصریح کرد: در فرآیند مبارزه با مواد مخدر، مقابله با اقداماتی همچون توزیع مواد مخدر و مبارزه با قاچاقچیان اتفاق می‌افتد و نیروی انتظامی در این راه بهترین جوانان خود را تقدیم کرده و شهدای عزیزمان هم در بحث مقابله با سوداگران مرگ تقدیم نظام شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: درمان، بحث دیگری در این فرآیند است تا معتادانی که به این بلا دچار می‌شوند، اقدامات درمانی برای آنها انجام ‌شود.

خجسته‌پور بیان کرد: پیشگیری دیگر مقوله در فرآیند مبارزه با مواد مخدر است که باید با اقدامات خود اجازه ندهیم جوانان ما به سمت مواد مخدر حرکت کنند.

وی گفت: در تمام این حوزه‌ها، می‌توان رویکرد اجتماعی داشت؛ ولی شدت و ضعف آن متفاوت خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: در حوزه مقابله، کار قهری صورت می‌گیرد و نمی‌توان کار اجتماعی انجام داد؛ چراکه در این بخش سوداگران دنبال سود بوده و در این جنگ نابرابری که با کل دنیا داریم، دشمنان دنبال منافع خود و مقابله با جوانان ما هستند.

خجسته‌پور افزود: اتفاقی که در روزهای اخیر افتاد و قرص‌هایی در کیک‌های خوراکی قرار داده شد، سود مادی در این موضوع وجود ندارد؛ بلکه مقابله با اقتصاد و آرامش جامعه هدف آنهاست.

وی تصریح کرد: در حوزه مواد مخدر، بخش عمده سود مادی است؛ اما بخشی نیز دنبال آن هستند تا گروه فعال جامعه و جوانان را درگیر این موضوع کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: در حوزه درمان و توانمندسازی و پیش‌تر در حوزه پیشگیری باید بحث اجتماعی شدن را جدی قلمداد کرده و ایجاد حساسیت اجتماعی در این خصوص در دستور کار قرار گیرد.

خجسته‌پور اضافه کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که خانواده‌های ما نیز به‌صورت بالقوه در خطر ابتلا به این آسیب اجتماعی هستند و باید در خصوص این مهم حساس بود.

وی ادامه داد: نیاز است تا نتایج حاصل از اقدامات این حوزه بررسی، واکاوی و مورد توجه قرار گرفته و نقاط ضعف و عوامل کاهش موفقیت و مؤثر بودن برنامه‌ها و سیاست‌ها در حوزه مبارزه با مصرف مواد مخدر در جامعه اصلاح شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: در حوزه طلاق، با اتفاقاتی که در استان انجام شد، روند رو به رشد کنترل شد و نمودار رو به کاهش است؛نمی‌گوییم وضع فعلی نسبت به ۱۰ سال گذشته خوب بوده اما نسبت به روند قبلی، این روند کاهشی مطلوب است.

خجسته‌پور اضافه کرد: راه مقابله با مواد مخدر و همچنین موفقیت در بحث پیشگیری از ابتلا به این آسیب اجتماعی، افزایش حساسیت‌های آحاد اقشار جامعه در این خصوص است.

وی تصریح کرد: هدف از تشکیل این جلسه، استفاده از ظرفیت‌های موجود برای افزایش حساسیت اجتماع در خصوص مصرف مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن است و در این کمیته دنبال افزایش حساسیت جامعه به این موضوع هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: امروز به دلیل تفاوت‌های فردی و عوامل متفاوت در زمینه ابتلا و ورود افراد به مقوله استفاده از مواد مخدر باید به‌صورت فردمحور و موردی به مباحث و مسائل حول آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر ورود کنیم.

خجسته‌پور ادامه داد: باید بتوانیم فردبه‌فرد جامعه را برابر ابتلا به این آسیب مصون‌سازی کرده و همچنین برای کسانی که مبتلا شده‌اند، بحث بازپروری را به کار گیریم که این امر نیازمند کار جهادی ویژه است.

وی تصریح کرد: کاهش اعتیاد وظیفه و مأموریت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان است و تمام دستگاه‌های اجرایی توجه داشته باشند که در خصوص اجرای هر برنامه و سیاستی در این حوزه، حتماً با این مجموعه هماهنگی صورت گیرد تا از موازی‌کاری در این حوزه جلوگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نهاد برای مقابله با اعتیاد، نهاد خانواده است و ظرفیت‌های مختلفی تحت عنوان انجمن اولیا و مربیان وجود دارد می‌توان از این مهم در حوزه مقابله با مواد مخدر استفاده کرد.

خجسته‌پور ادامه داد: اگر قرار است دوره آموزشی عمومی در این خصوص در استان برگزار شود، نیاز است تا متناسب با موقعیت هر شهرستان، منطقه و محله برگزار شود.

وی گفت: بحث سفیران اجتماعی مقابله با مواد مخدر با استفاده از ظرفیت ورزشکاران، هنرمندان و افرادی که برای جوانان ما جاذبه داشته باشند، می‌تواند در این حوزه مؤثر باشد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول