اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بصیر کسی است که دشمن نظام و انقلاب را بشناسد

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: بصیر کسی است که حداقل دشمنان خود و انقلاب و نظام را به‌خوبی بشناسد.

بصیر کسی است که دشمن نظام و انقلاب را بشناسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، سردار احمد شفاهی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه بردسکن اظهار کرد: بصیر کسی است که مالک اشترهای زمان خودش را خوب بشناسد و در صحنه باشد، بصیر کسی است که بداند در برابر راه پیامبر اسلام می‌ایستد و کسی است که در حرمت حریم پیامبر(ص) را رعایت کند.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: بصیر و یا فرد با بصیرت کسی است که بتواند در همه لحظه‌ها گوش به‌فرمان ولی فقیه‌اش باشد.

وی گفت: لازم نیست خیلی به عقب برگردیم 25 و 26 آبان ماه گذشته، بزنگاهی بود جهت افراد بصیر، بنابراین بعد از آن بیانات رهبری در درس خارج  آن‌هایی که باز گفتند ما مرددیم و هنوز تردید داشتند، بی‌بصیرت بودند، چرا که افراد زیادی هم بودند که بعد از ندای رهبر انقلاب اعلام اطاعت کردند.

شفاهی افزود: رهبر حکیم، شجاع و انقلابی شرایط را به‌خوبی تشخیص دادند و بیاناتی داشتند که دیگر فرد بصیر نباید مردد باشد و نباید به‌خودش تردید دهد و منتظر فرمان دیگری باشد.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه باید خدای متعال را شاکر باشیم که در این مقطع تاریخی فتنه اخیر که دارای حساسیت و با برنامه‌ریزی دشمنان و با هزینه‌های کلانی که داشتند، با حضور مردم نجیب و بصیر ما خنثی شد.

وی عنوان کرد: مردم ما چون اهل بصیرت بودند، صف خود را از صف دشمنان گول خورده، جدا کردند، که جا دارد از محضر مردم نجیب بردسکن که هوشیارانه و انقلابی در این قضیه عمل کردند، تشکر کنم که با وجود وسوسه خناسان موجود در فضاهای مختلف، شما اجابت کردید و گوش به‌فرمان مدیران شهرستان آرامش خود را حفظ کردید.

شفاهی از همه مسؤولان و متولیان که در این راستا همراه بودند، تشکر کرد و گفت: ارزش کار شما  آنقدر زیاد بود که رهبری تقدیر ویژه و تجلیل کردند و اقدام امت اسلامی مورد توجه و تجلیل خود قرار دادند، این نشان‌دهنده این موضوع است که علمای ما به‌خوبی نقش خود را ایفا کردند و فرهیختگان جامعه نیز به‌خوبی وظیفه خود را در جامعه عملیاتی کردند.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اعلام اینکه دشمن، دشمن است و ما در هیچ فتنه‌ای شروع کننده نبوده‌ایم، افزود: همه امت عزیز اسلامی بدانند که آیا این بصیرت به‌تنهایی کافی است، قطعا کافی نیست! بلکه بصیرت همراه با صبر و استقامت است.

وی افزود: اگر بزرگانی در طول تاریخ لغزیده‌اند، قطعا به‌دلیل عدم صبر و استقامت بوده‌ و اگر زبیر با آن همه سابقه درخشان انقلابی در دوره پیامبر(ص) و بعد از آن لغزید و منحرف شد، به‌خاطر عدم صبر و استقامت وی بود و اگر در طول این 40 سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی افرادی را داشته‌ایم که عاقبت بخیر نشده‌اند، به‌خاطر عدم صبر و استقامت آن‌هاست، امروز یکی از الزامات که باید به آن توجه کنیم، همین صبر و استقامت است.

شفاهی با اشاره به تهیدات دشمن اظهار کرد: با این فشارها و تهدیدات دشمن که مکرر بر علیه ما دارد، هدف آن‌ها این است که صبر و استقامت ما را دچار تزلزل کنند، بنابراین باید هوشیار، آگاه و بیدار باشیم و تلاش کنیم که با اتکال به خدای متعال پیوسته در صبر و استقامت خودمان بیفزاییم.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: در کنار صبر و بصیرت تلاش و فداکاری همه مسؤولان ضروری است، باید صادقانه در جهت خدمت تلاش کنیم تا خدای متعال برکت دهد.

وی متذکر شد: تاکید می‌کنم که به‌عنوان یک فرد انقلابی با سرعت و دقت در جهت خدمت بی‌منت حرکت کنید و پیوسته تلاش و سرعت در کار داشته و اکتفا نکنید که دشمن دارای یک عقبه طولانی از فتنه‌های مختلف است و شیوه‌های متعدد و مختلف را رصد می‌کند.

شفاهی تلاش و فداکاری را عامل وحدت و صمیمیت ذکر کرد و افزود: در سایه همدلی و صمیمیت و کار پیوسته، دشمن هیچ‌گاه نمی‌تواند اظهار وجود کند.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه افتخار نیست که بگوییم در بردسکن محروم داریم، گفت: هرچند وظیفه داریم که خدمت کنیم، اما تلاش کنید که روزی باشد که در جامعه خود محرومی نداشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات به شاخص‌ها توجه داشته باشند نه به شخصیت‌ها، اگر این اصل رعایت شود بهترین‌ها را به مجلس می‌فرستند.

شفاهی اظهار کرد: مردم با بصیرت ایران ثابت کرده‌اند که می‌توانند از فتنه‌ها به‌خوبی گذر کنند و اتفاقات خوبی را رقم بزنند، بنابراین تمامی توطئه‌های پیدا و پنهان دشمن را مردم با بصیرت و با استقامت ایران خنثی می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) از برگزاری ۴ کنگره شهرستانی در ۴ شهرستان سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه و کاشمر در سال جاری خبر داد.

فرمانده جدید سپاه ناحیه بردسکن نیز در حاشیه این مراسم گفت: با تشکیل قرارگاه فعال اعتلا در سپاه ناحیه و سطح شهرستان ۹ برنامه در دستور کاری خود دارم که اولویت اول برنامه‌های سپاه در ناحیه است.

علیرضا جنیدی بیان کرد: در حوزه بسیج دو برنامه محوری و عمومی داریم که برنامه‌های نکوداشت و ایام‌الله‌ها طبق تقویم جمهوری اسلامی ایران، اجرا می‌شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در همه بیانات خودشان مسیر حرکت را ترسیم می‌کنند، بنابراین بسیجیان باید سخنان ایشان را قطب‌نمای حرکت خود قرار دهند.

تنها نسخه برون‌رفت از وضعیت امروز مقاومت است 

جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) همچنین در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سابق و جدید ناحیه سپاه گناباد با بیان اینکه تنها نسخه برون‌رفت از وضعیت امروز استمرار مقاومت است، گفت: مردم انقلابی ایران در این چهل سال وظیفه خود را در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داده‌اند و وظیفه مسؤولان است که تلاش و کوشش خود را در جهت خدمت به ملت ایران مضاعف کنند. 

سردار احمد شفاهی با اشاره به یکی از پیام‌های مقام معظم رهبری که شرایط فعلی را وضعیت جنگ احزاب در صدر اسلام دانسته بودند، اظهار کرد: در جنگ احزاب یهودیان لجوج و کفار قریش و دیگر دشمنان پیامبر با یکدیگر متحد شدند که اسلام را از بین ببرند، امروز نیز عربستان، آمریکا و اسرائیل تمام عزم خود را جزم کرده‌اند که نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند و یا در تضعیف آن بکوشند.

وی افزود: در سفری که ترامپ سال 96 به عربستان داشت، موضوع مقابله با ایران را با سران عربستان مطرح کرد که ابایی نداشتند و موضوع را رسانه‌ای کردند. 

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: در جنگ احزاب درصدر اسلام منافقین در تضعیف روحیه مردم مدینه نقش داشتند که در شرایط فعلی نیز منافقین و فتنه‌گران دستشان در حوادث اخیر و سال 96 مشخص و هویداست، آن‌ها با به شهادت رساندن بیش از 17 هزار نفر سرسپردگی خود را به استکبار ثابت کردند و مشخص شد که پیاده نظام آمریکا هستند. 

شفاهی با اشاره به جنگ احزاب بیان کرد: در آن دوران پیامبر با حفر خندق سدی در برابر دشمنان ایجاد کردند، امروز نیز با توصیه مقام معظم رهبری بنیه دفاعی کشور قدرتمند شده است که با ادامه مقاومت دشمنان را از ستیز با ملت ناامید خواهد کرد. 

گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات و تلاش‌های سرهنگ علی ابراهیم‌زاده فرمانده سابق ناحیه سپاه گناباد تقدیر و سرهنگ علی محبی به‌عنوان فرمانده جدید سپاه گناباد معرفی شد، سرهنگ محبی قبلاً فرماندهی سپاه بردسکن را برعهده داشته است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول