اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فرمایشات رهبر انقلاب توصیه پدرانه و یک تکلیف جدی است/ مأموریت سپاه؛ حفظ انقلاب

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری در واقع توصیه پدرانه و یک تکلیف جدی است، گفت: هدف سپاه توانمندسازی داخلی در کشور و مأموریت و رسالت آن، حفظ انقلاب است.

فرمایشات رهبر انقلاب توصیه پدرانه و یک تکلیف جدی است/ مأموریت سپاه؛ حفظ انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، احمد شفاهی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر با اشاره به اینکه بیانیه‌ای که رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب صادر فرمودند دارای مراحل و محتوای گوناگونی است، اظهار کرد: بیان یک واقعه تاریخی با کلید واژه جوان و جوانان محوری‌ترین موضوع منحصر به این بیانیه است.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب پیوسته در فرامین، سخنان و بیانیه‌های متعددشان نسبت به جوانان نگاه ویژه داشتند، افزود: اینکه جوان و جوانان کلید واژه این بیانیه هستند به این دلیل است که جوانان محور یک تحول جدید و اساس تاریخ این کشور شدند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال 77 و به مناسبت بیستمین سالگرد پیروزی انقلاب با صدور بیانیه‌ای، پنج  قشر را محور قرار دادند، بیان کرد:  تمرکز موضوع در بیانیه اخیر رهبری جوانان است، به طوری که ایشان در سفر به کرمانشاه اعلام کردند انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف مقدس باید پنج گام انقلاب، نظام سازی، دولت سازی، جامعه سازی و تمدن سازی را دنبال کند.

شفاهی با اشاره به اینکه گام‌های اول و دوم را ملت ایران با صلابت پشت سرگذاشته است، ابراز کرد: بنا به فرموده رهبر انقلاب در گام سوم در میانه راه هستیم و ملت ما به سمت خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی در حال حرکت هستند.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه بیانات و فرمایشات رهبری در واقع توصیه پدرانه و یک تکلیف جدی است که باید همه ما در راستای عملیاتی سازی این بیانیه تلاش کنیم، خاطر نشان کرد: موضوع جوان از ابتدای انقلاب محور بود و جوانان در مراحل مختلف پس از انقلاب نیز نقش آفرین بودند.

وی با اذعان به این مهم که اگر امروز شاهد امنیت پایدار و شایسته در کشور هستیم قطعا نقش جوانان در این بازه 40 ساله محور بوده است، گفت: امروز متوسط سنی دانشمندان کشورمان در علوم جدید بین 30 تا 35 سال است به طوری که یکی از برکات انقلاب به عنوان توسعه خدمات از مرکز به سایر نقاط بوده است.

هدف سپاه توانمندسازی داخلی در کشور است

شفاهی با بیان اینکه ضرورت دارد برای عملی شدن توصیه‌های هفت گانه رهبری در بیانیه منجسم شویم و تلاش کنیم، ابراز کرد: آنچه به عنوان سپاه پاسداران در سطح استان به عنوان هدف و برنامه‌ها مدنظر است دوام بخشی داخلی است، چرا که هدف سپاه توانمندسازی داخلی در کشور و مأموریت و رسالت آن، حفظ انقلاب است و در این مسیر هر کاری که لازم باشد و ضرورت داشته باشد را انجام می‌دهد.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند با طرح مباحث مختلف مردم را نسبت به محرم بیگانه کند، یادآور شد: خوشبختانه با وجود تبلیغات و توطئه‌های دشمنان، با وجود همه مشکلاتی که در سال جاری موجود بود محرم با رونق بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد و این مهم نشان دهنده پیوند عمیق مردم با ولایت و عمق اعتقادات مردم نسبت به اسلام و انقلاب است.

وی با بیان اینکه دشمنان در موضوعات اقتصاد و فرهنگ تمرکز کردند و تلاش می‌کنند با مشکل تراشی برای نظام و انقلاب زحمت درست کنند، اظهار کرد: ملت ایران هیچ‌گاه خواب‌های نظام سلطه را در سال‌های گذشته از یاد نمی‌برد که تلاش کردند جشن 40 سالگی انقلاب برگزار نشود.

دفاع مقدس یک پدیده استثنایی در طول تاریخ انقلاب است

شفاهی ادامه داد: اگر چه بدخواهان و دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب به دنبال محدود کردن ایران در عرصه‌های مختلف بودند، اما امروز وضعیت انقلاب اسلامی در دنیا خارج از تصورشان است.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) با گرامی‌داشت رشادت‌ها وفداکاری‌ها در دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس یک پدیده استثنایی در طول تاریخ انقلاب است و همه ما وظیفه داریم فرهنگی که منجر به پیروزی و سربلندی ملت شده است را به نسل‌های جدید منتقل کنیم.

وی متذکر شد: اگر امروز رزمندگان مسلمان در کشورهای مختلف با دست خالی توانسته‌اند مجهزترین ارتش‌ها را دچار مشکل کنند با تأسی و نگاه به فرهنگ دفاع مقدس و ویژگی رزمندگان ما بوده است.

در پایان ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های 6 ساله علیرضا سازگار در کسوت تصدی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج کاشمر، با قرائت حکم فرماندهی سپاه امام رضا(ع) علی یعقوبیان به عنوان فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج کاشمر معرفی شد.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول