اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رئیس شورای شهر اصفهان: مردم را در جریان مسائل قرار دهیم/ شفاف صحبت کردن با مردم وظیفه ماست

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هر جا مردم را در جریان موضوعات قرار دهیم، خواهیم دید که همیشه یار و مددکار ما هستند، گفت‌وگو و شفاف صحبت کردن با مردم یکی از وظایف ماست.

رئیس شورای شهر اصفهان: مردم را در جریان مسائل قرار دهیم/ شفاف صحبت کردن با مردم وظیفه ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی صبح امروز در صد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد: امیدوارم همه زینت اهل‌بیت (ع) بوده و در رفتار و گفتار مایه ملامت و سرزنش اهل‌بیت نباشیم، این رسالتی برای شیعه بودن ما و گام برداشتن در راستای انجام مأموریت‌ها است.

وی با اشاره به شدت گرفتن آلودگی هوای اصفهان افزود: امروز دهمین روز است که شهر اصفهان با بحران آلودگی هوا و وجود آلاینده‌های زیست محیطی روبرو است، پی در پی تعطیل شدن مدارس می‌طلبد که همه متولیان به این امر توجه ویژه داشته باشند همه دستگاه‌های دخیل در این موضوع مأموریت و مسؤولیت خود را به خوبی انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شهرداری باید نتیجه مطالعه‌ای که قرار بود دانشگاه صنعتی اصفهان انجام دهد و سهم هر مجموعه‌ای را از آلاینده‌های زیست محیطی مشخص کند پیگیری نماید؛ تا زمانی که سهم کارخانجات و سازمان‌ها در آلودگی هوای اصفهان مشخص نشود نمی‌توان حرف قاطعی زد.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در آلایندگی زیست محیطی اثر دارد حمل و نقل است، حمل و نقل و دودزایی ماشین‌های سواری، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت موجب آلودگی هوا می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه طرح جامع مقابله با آلاینده‌های زیست محیطی و سلامت مردم باید بیشتر مورد توجه باشد، مطرح کرد: اجرای دقیق محدوده زوج فرد باید مورد توجه پلیس راهور قرار گیرد، یکی از مواردی که می‌تواند منجر به محدودیت و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی شود رعایت محدوده زوج و فرد است.

وی تصریح کرد: اگر شهروندان عزمشان را جزم کنند تا به مدیریت شهری برای حل مشکل آلودگی هوا کمک کنند می‌تواند سهم قابل توجهی باشد، هر کجا مردم را در کنار خود داشته و با صداقت به آن‌ها اطلاع‌رسانی کنیم و مردم را در جریان موضوعات قرار دهیم خواهیم دید که همیشه یار و مددکار مدیریت شهری هستند، گفت‌وگو و مذاکره با مردم و شفاف صحبت کردن با مردم یکی از وظایفی است که به عهده رسانه‌ها و اعضای شورای شهر اصفهان است.

نصراصفهانی با تأکید بر اینکه وضعیت شهر ما خوب نیست و بسیاری از شهروندان را راهی بیمارستان کرده و بعضاً منجر به فوت هم شده است، خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن منافع بلندمدت شهروندان مهم‌تر از این است که نگران این باشیم که موجب تکدر افرادی در شهر باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز 12 آذر روز جهانی معلولان گفت: وجود این روز و روزهای مشابه به این دلیل است که به‌حق این افراد بیشتر توجه کنیم و به عنوان مدیریت شهری رعایت حال آن‌ها را داشته باشیم و البته در این زمینه هم شهروندان در این مسیر مؤثر است.

وی در ادامه مطرح کرد: نگاهمان به معلولان، شأن و جایگاهشان نگاه انسانی باشد و از هرگونه رفتار ترحم‌آمیزی که باعث رنجش این افراد می‌شود، در رابطه با آن‌ها پرهیز کرده و شرایطی را در اصفهان فراهم کنیم که تلاش کنند بتوانند مستقل و بدون وابستگی به زندگی خود ادامه دهند.

نصراصفهانی در ادامه بیان کرد: اخیراً نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه درآمدهای پایدار شهری را در صحن علنی مجلس تصویب کردند که پس از 30 سال اتفاق مبارکی برای مدیریت شهری بود، امید داریم این لایحه پس از بررسی نهایی در مجلس به تأیید شورای نگهبان برسد و از تسهیلاتی که به کلانشهرها می‌رسد بتوانیم بهره‌مند شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: با تصویب این لایحه عوارض محلی از طرف شورای اسلامی شهر می‌تواند تصویب شود و موانع کاهش پیدا کند و عوارض غیرمحلی نیز اگر به تصویب برسد از طریق مجلس و دولت می‌تواند به شهرداری‌ها و بهیاری‌ها کمک کند، بحث بهای خدمات نیز مورد دیگری است که در صورت تصویب می‌تواند شرایط خوبی را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه موضوع مدیریت بحران نیز با تصویب مجلس در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته است، اذعان کرد: مدیریت یکپارچه شهری که به مجلس ارائه شد که از اتلاف منابع زیادی در شهرها میتواند جلوگیری کند با 6 رأی در مجلس به تصویب نرسید که امیدواریم پس از گذشت 6 ماه مجدد این موضوع به مجلس باز گردد و این بار رأی بیاورد.

نصراصفهانی تصریح کرد: شوراهای اسلامی در سراسر کشور با جمعیت بالغ بر 110 هزار نفر تولیت امور مردم و روان‌سازی امور شهری را عهده‌دار هستند ، شوراها به بلوغ رسیده‌اند و نمایندگان مجلس باید به این مسأله توجه داشته باشند و شرایطی را فراهم کنند که روز به روز اقتدار، اختیار و جایگاه شوراها ارتقا پیدا کند که از این مسیر بتوانیم نسبت به ارتقای امور در شهرها اقدام کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان صحبت خود مطرح کرد: رعایت امانت در خبر امر بسیار مهمی است و اینکه به دنبال جذابیت خبر به دنبال استفاده از واژه‌ها و کلماتی باشیم که در متن صحبت افراد نیست، رسالت بزرگی که اصحاب رسانه دارند را مخدوش می کند؛ انتظار داریم خبرنگاران در تهیه خبر در شورای شهر و صحن علنی شورا دقت بیشتری داشته باشند که مطالبی که صحت ندارد به اسم افراد در رسانه خود کار نکنند.

انتهای پیام/63088/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول