اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

انتقاد عجیب رئیس شورای شهر اصفهان از راهپیمایی مردمی/ نصر: تسویه حساب سیاسی نکنیم!

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در واکنش به راهپیمایی مردمی علیه اغتشاشات اخیر گفت: برخی، فضاهای این گونه‌ را که باید منادی همدلی باشد، با شعارهای بعضاً نسنجیده و تفرقه‌انگیز به میدان تفرقه تبدیل نکنند، حضور مردم را فرصتی برای تسویه حساب‌های سیاسی نکنیم.

انتقاد عجیب رئیس شورای شهر اصفهان از راهپیمایی مردمی/ نصر: تسویه حساب سیاسی نکنیم!

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در صد و سومین جلسه علنی شورای شهر اصفهان ضمن تبریک هفته بسیج و قدردانی از مردم جهت حضور در تجمعات اعتراضی به عاملان اغتشاشات اخیر اظهار کرد: این‌گونه تجمعات همواره باید فضایی برای وحدت و انسجام مردم باشد، برخی این فضاها را که باید منادی همدلی و هم‌افزایی باشد، با شعارهای بعضاً نسنجیده و تفرقه‌انگیز به میدان تفرقه و اختلاف تبدیل نکنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: این افراد باید حرمت همگان از جمله دولت مستقر را که همواره مورد تأیید رهبر معظم انقلاب به ویژه در حوادث اخیر بوده است را نگه دارند و تلاش بر این باشد که این‌گونه همایش‌ها و حضور منسجم مردم را فرصتی برای تسویه حساب‌های سیاسی نکنیم.

وی در ادامه به اشتغال به عنوان یکی از مباحث بسیار مهم کشور و مراجعات به اعضای شورای شهر در این رابطه اشاره و بیان کرد: بعضی از مردم نسبت به سلامت فرآیند استخدام‌هایی که در کشور وجود دارد قدری بی‌اعتماد شده‌اند، راه علاج این خواسته به حق مردم توجه ویژه به مقوله کارآفرینی است که لازم می‌دانم از همه کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند تقاضا داشته باشم تا تلاششان بر این باشد که در مقوله کارآفرینی زمینه امید و امیدواری را برای جوانان و نوجوانان مهیا کنند.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: اشتغال از مباحثی است که نباید الزاماً از طریق ادارات و سازمان‌ها رقم بخورد چون به هر حال بدنه دولت در وزارتخانه‌های مختلف در سازمان‌ها و ادارات به قدری حجیم و دچار لختی شده است که واقعاً باید اندیشه‌ای کرد که یک مقدار بدنه دولت کوچک شود، ولی در کنار این نگاه متولیان و مسؤولان امر باید زمینه‌هایی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی مهیا کرده و تسهیلاتی را ایجاد کنند، همچنین باید نسبت به روان‌سازی این‌گونه امور اقدام کرده و حداقل بارقه امیدی که در این زمینه وجود دارد را بارور کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه گفت: از کارفرمایانی که در این شرایط خاص اقتصادی استطاعت مالی دارند تقاضا دارم از تعدیل نیرو و رقم زدن ناامیدی در بین جوانان و نوجوانان شاغل خودداری کنند و این اقدام انسانی خود را در زمره کمک به هم‌نوع قلمداد کنند چراکه بخشی از این طغیان‌هایی که در جامعه شاهد هستیم به طور جدی به مقوله اشتغال برمی‌گردد، این مسأله حتی در شعارهایی هم که اخیراً در جاهای مختلف داده شد خیلی ملموس و مشهود بود، امید داریم به بحث اشتغال به طور جدی‌تر پرداخته شود و قدری از آلام جوانان و نوجوانان تسکین پیدا کند.

وی در ادامه گفت: با توجه به سهمیه‌بندی بنزین و شرایطی که ایجاد شده بحث توجه دولت به حمل و نقل عمومی را یادآور می‌شویم و امید داریم دست‌اندرکاران بتوانند با تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی زمینه استفاده بیشتر مردم را از حمل و نقل عمومی به جهت مقابله با آلاینده‌های زیست‌محیطی، مقابله با ترافیک و صرفه‌جویی در معیشت و اقتصاد خانواده داشته باشند.

نصراصفهانی در پایان مطرح کرد: در همین رابطه یکی از مواردی که در حال حاضر به طور جدی در شهرداری مطرح است و مراجعاتی هم در شهرداری داشته‌ایم، موضوع رانندگان استیجاری است که امید دارم شهردار و معاونان به این مسأله هم توجه کرده و راهکاری برای جبران بعضی هزینه‌های این افراد پیدا کنند.

انتهای پیام/63088/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول