اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: ادامه بازداشت فلسطینی‌ها در عربستان قابل قبول نیست

رئیس دفتر روابط ملی جنبش حماس ضمن اشاره به اینکه هیچ پیشرفتی در پرونده فلسطینی‌های بازداشت‌شده در عربستان دیده نمی‌شود، اعلام کرد این اقدام سعودی قابل قبول و درک نیست.

حماس: ادامه بازداشت فلسطینی‌ها در عربستان قابل قبول نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسام بدران» رئیس دفتر روابط ملی جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد، بحران بازداشتی‌های فلسطینی در عربستان همچنان ادامه دارد و هیچ پیشرفت محسوسی در این پرونده دیده نمی‌شود.

وی به خبرگزاری «قدس پرس» گفت، بازداشت فلسطینی‌ها در عربستان قابل قبول و قابل درک نیست این فلسطینی‌ها کشور و آرمان خود را مانند دیگر فلسطینی‌ها دوست دارند و امید است فورا آزاد شوند.

حماس پیشتر در بیانیه‌ای از بازداشت نماینده خود در عربستان «محمد الخضری» (۸۱ ساله) و پسرش خبر داده بود، کسی که حدود سه دهه است مقیم عربستان است.

دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه هم در ششم دسامبر بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد، عربستان سعودی حدود ۶۰ فلسطینی را تحت بازداشت اجباری قرار داده، اموال آنها را صادر کرده و اجازه نمی‌دهد با خانواده یا وکیلشان تماس داشته باشند.

پیش‌تر «سامی ابوزهری» از اعضای ارشد جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد، فلسطینی‌هایی که از آغاز سال جاری (۲۰۱۹) در عربستان بازداشت شده‌اند مورد انواع شکنجه قرار گرفته‌اند و به شیوه‌ای سخت از آنها بازجویی شده است (جزئیات بیشتر).

حساب توئیتری «معتقلی الرأی» که به زندانیان سیاسی در عربستان سعودی می‌پردازد، نیز نوشت، مأموران سعودی، محمد الخضری را در بدو بازداشت شکنجه کرده‌اند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول