اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: عربستان با مخالفان «مقاومت» همراه نشود

عضو دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس ضمن اشاره به روابط خوب با ایران و حزب‌الله، به بازداشت اعضای این جنبش در عربستان سعودی پرداخت و از ریاض خواست با کسانی که مقاومت را جرم تلقی می‌کنند، همراه نشود.

حماس: عربستان با مخالفان «مقاومت» همراه نشود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در پی بازداشت ده‌ها فلسطینی در عربستان سعودی از جمله نماینده این جنبش «محمد الخضری» این کشور را سرزنش کرد. روابط بین طرفین بر اساس آرمان‌ها نیست بلکه بر اساس احترام است؛ حماس با هیچ کشور عربی دشمنی ندارد.

وی در نشستی مطبوعاتی در غزه و در پاسخ به سوال روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» درباره روابط فعلی این جنبش با عربستان سعودی تصریخ کرد: نخواهیم گفت که این رابطه به حد قطع شدن رسیده است. اگر سعودی از ما برای سفر به این کشور دعوت کند، خواهیم رفت و برای خدمت به مسأله فلسطین بحث خواهیم کرد.

الحیه در ادامه از عربستان سعودی درخواست کرد «به زمان گذشتگان خود باز گردد کسانی که از مقاومت و ملت فلسطین حمایت می‌کردند» و با کسانی که مقاومت را جرم تلقی می‌کنند، همراه نشود.

وی ضمن اینکه حماس ماه‌ها صبر کرده و پس از آنکه درخواست‌هایش برای آزادی بازداشتی‌ها به جایی نرسیده این موضوع را علنی کرده است، افزود: در بین بازداشتی‌ها کسانی هستند که کمک‌های داوطلبانه برای فلسطینی‌ها یا سازمان‌های خیریه و یا اینکه گوشت قربانی جمع آوری می‌کرده‌اند.

الحیه در ادامه «روابط قوی» میان حماس و قطر را ستود و اعلام کرد: صحبت از وجود اختلافات با قطر آرزوهای برخی مردم است، روابط با دوحه عالی است.

وی از روابط میان حماس، ایران و حزب‌الله هم قدردانی کرد و گفت: ایران حامی اصلی مقاومت است، روابط با حزب‌الله ایران، اختلاف سنی-شیعی در منطقه را در هم شکست.

الحیه ضمن خوب توصیف کردن  روابط حماس با مصر، به طرح صلح پیشنهادی گروه‌های فلسطینی برای پایان اختلافات با جنبش فتح هم اشاره کرد و فتح را به قبول این طرح ابتکاری فراخواند.

وی در واکنش به برگزاری دو نوبت انتخابات رژیم صهیونیستی در سال جاری و عدم توانایی احزاب برای تشکیل دولت جدید گفت: این نشان می‌دهد اسرائیل رژیمی سست و متزلزل است.

مذاکرات تشکیل کابینه فراگیر در فلسطین اشغالی بعد از آنکه رقیب انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی، دیدار با او را لغو کرد، دوباره شکست خورد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول