اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کمبودها مانع برگزاری انتخابات مطلوب نشود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: کمبودها و دغدغه‌ها نباید مانع برگزاری انتخابات مطلوب شود و مسؤولان عزم خود را برای ثبت انتخاباتی پرشور جزم کنند.

کمبودها مانع برگزاری انتخابات مطلوب نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، حبیب‌الله خجسته‌پور ظهر امروز در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان سمنان و شهرستان‌های گرمسار و آرادان که در سالن جلسات فرمانداری گرمسار برگزار شد، اظهار کرد: تمرکز مدیریت یکی از آسیب‌هایی است که گریبان‌گیر ما است و برای جلوگیری از این آسیب، جلسه هم‌اندیشی ستاد انتخابات در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود تا مسائل و مشکلات به‌صورت میدانی بررسی و پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: دغدغه کمبود امکانات و مسائل مالی رفع خواهد شد و نباید کمبودها و دغدغه‌ها مانع برگزاری انتخابات مطلوب شود.

وی افزود: در برگزاری انتخابات با سه گروه مواجهیم که در این زمینه نقش اساسی دارند؛ انتخاب‌کنندگان و واجدان شرایطی که می‌توانند رأی دهند، انتخاب‌شوندگان و کسانی که به‌عنوان کاندیدا ثبت‌نام می‌کنند و بعد از بررسی صلاحیت و تأیید به‌عنوان نامزد معرفی‌ و وارد عرصه انتخابات می‌شوند و گروه سوم عوامل برگزاری انتخابات، شورای اجرایی، هیأت نظارت، بازرسی و نیروهای انتظامی و امنیتی که باید تلاش کنیم، حقوق هر سه گروه رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا هر فردی که صلاحیت رأی دادن دارد، در انتخابات شرکت کند و با کمترین دردسر و بیشترین اشتیاق پای صندوق رأی حاضر شود و در انتخاب مشارکت داشته باشد.

خجسته‌پور تصریح کرد: در خصوص انتخاب‌شوندگان، باید شرایط را برای ثبت‌نام افراد تسهیل کنیم و بهترین فضا و بستر برای حضور در عرصه رقابت انتخاباتی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در بخش بررسی صلاحیت‌ها انتظار داریم با ا انتخاب معتمدان و هیأت اجرایی کارآمد، مر قانون اجرا شده و حداقل حقی از کسی ضایع نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: تبلیغات انتخابات اهمیت دارد؛ چراکه تبلیغات هم برای شناسایی کاندیداها نیاز است و هم برای مشارکت بیشتر مردم؛ در عین حال، قانون‌گذار در ارتباط با این موضوع نیز، پیش‌بینی‌های لازم را داشته است؛ ملاک عمل و قضاوت همه گروه‌ها و عوامل سه‌گانه دخیل در انتخابات، قطعاً قانون مربوطه خواهد بود.

خجسته‌پور اظهار کرد: صیانت از آرای انتخاب‌شوندگان وظیفه ماست و وظیفه داریم طوری اقدام کنیم که حتی یک رأی هم، برای انتخاب شوندگان جابه‌جا نشود.

وی بیان کرد: ما به‌عنوان عوامل اجرایی انتخابات، باید پایبند به رعایت بی‌طرفی باشیم و ممکن است طرفدار کاندیدایی نباشیم؛ اما نباید رفتارمان به‌گونه‌ای باشد که در معرض اتهام قرار گیریم؛ در این راستا نیز لازم است طوری مدیریت کنیم تا احساس جانب‌داری از فرد یا گروه سیاسی خاصی ایجاد نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه در بحث استفاده از امکانات نهایت صرفه‌جویی باید انجام شود، گفت: آموزش اعضای شعب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بودهو با توجه به اینکه زمان برای آموزش اندک است، حتی‌المقدور از افراد باتجربه استفاده شود؛ در این راستا، جزواتی از قوانینی که لازم است در اختیار عوامل و اعضای شعب قرار گیرد.

خجسته‌پور بیان کرد: باید اعضای شعب مسلط به قوانین بوده و از تجربه کافی برخوردار باشند و به‌گونه‌ای عمل کنند تا انتخابات، حتی در یک شعبه هم ابطال نشود.

وی بیان کرد: اشراف بر قانون و اجرای دقیق قانون مهم است؛ چراکه اگر قانون را درست اجرا کنیم، در هیچ شعبه‌ای دچار مشکل نخواهیم شد؛ همه ما این مسؤولیت را پذیرفته‌ایم و باید عاشقانه در اجرای سالم و مطلوب انتخابات پای‌ کار باشیم.

انتهای پیام/74030/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول