اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اختصاص 87 شعبه اخذ رأی انتخابات مجلس به گرمسار و آرادان

فرماندار گرمسار گفت: تعداد شعب اخذ رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های گرمسار و آرادان 87 شعبه است.

اختصاص 87 شعبه اخذ رأی انتخابات مجلس به گرمسار و آرادان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، وحید رجایی ظهر امروز در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان سمنان و شهرستان‌های گرمسار و آرادان که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در سالن جلسات فرمانداری گرمسار برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با هم‌اندیشی و تشریک‌مساعی مجموعه اعضای این ستاد در حوزه انتخابات شهرستان گرمسار، شعار انتخابات سال ۹۸ که در گام دوم انقلاب «قانون‌مداری، بی‌طرفی و مشارکت حداکثری» است، به منصه ظهور برسد.

وی افزود: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، رهنمودهای استاندار سمنان و سیاست‌های راهبردی ستاد انتخابات استان، در شهرستان گرمسار اقدامات ستاد انتخابات آغاز و کمیته تشکیل شد و مسؤولان کمیته‌ها نیز تعیین شدند و جلسات به‌صورت منظم برگزار شد.‌

فرماندار گرمسار ادامه داد: در این شهرستان بازدید از شعب اخذ رأی دوره‌های قبل در انتخابات در دستور کار قرار گرفت و در این راستا از ۴۰ درصد شعبات دوره‌های پیشین انتخابات توسط اعضای ستاد انتخابات شهرستان بازدید به عمل آمد.

رجایی بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از شعب اخذ رأی در مدارس شکل می‌گرفت؛ بازسازی و نوسازی برخی از مدارس موردتوجه قرار گرفت تا به لحاظ امنیت فیزیکی از آمادگی لازم برخوردار باشند و در همین راستا بازدید از شعب تا زمان انتخابات استمرار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رویکرد شهرستان گرمسار به لحاظ تأمین نیازهای ستاد انتخابات این است که بیشتر از ظرفیت شهرستان گرمسار استفاده شود، اضافه کرد: با توجه به محرومیت برخی از مناطق، پشتیبانی بیشتری نیاز است و باید توجه ویژه‌تری به این مناطق صورت گیرد.

فرماندار گرمسار بیان کرد: مجموع شعب اخذ رأی شهرستان‌های گرمسار و آرادان در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۸۷ شعبه است که به نسبت دو دوره قبل که 85 شعبه بوده است، افزایش یافت.

لزوم به‌روزرسانی تجهیزات برای برگزاری انتخابات

رجایی با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسب در زمینه فناوری انتخابات در شهرستان گرمسار فراهم است، افزود: تأمین تجهیزات و امکانات در برگزاری انتخابات در این شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات موردتوجه قرار گیرد؛ در همین راستا جلسه کمیته تدارکات و پشتیبانی در این شهرستان تشکیل شد.

وی گفت: اطلاع‌رسانی اخبار انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است که در این راستا با تعاملات صورت‌گرفته رصد اخبار و اطلاعات با فرآیند خوب و مثبتی در حال انجام است.

فرماندار گرمسار اظهار کرد: با تعامل و همکاری که بین مسؤولان شهرستان‌های گرمسار و آرادان وجود دارد، امید است شاهد برگزاری انتخابات خوبی در شهرستان‌های گرمسار و آرادان باشیم.

رجایی با بیان اینکه برگزاری جلسات هم‌افزایی و تعامل با تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: فرمانداری متعلق به کاندیدای خاصی نیست و فضایی ایجاد شده است تا کاندیداها بتوانند با مجموعه فرمانداری در تعامل باشند و نقطه نظرات و پیشنهادات خود را بیان دارند.

وی با بیان اینکه تعامل با هیأت نظارت انجام و در راستای ایجاد بستر امنیتی، طرح امنیت انتخابات تدوین شده است، تصریح کرد: برگزاری انتخابات در شهرستان گرمسار در سایه وحدت و امانت‌داری به نحو احسن انجام خواهد شد.

فرماندار گرمسار افزود: قطعاً انتخابات، جریانی بی‌طرفانه و قانومندارانه است و باید همه بر این مدار حرکت کنند؛ چراکه ممکن است برخی افراد به دنبال ایجاد شائبه باشند و باید به‌گونه‌ای رفتار شود که اعتمادسازی در جامعه افزایش یابد.

ساختمان فرمانداری آرادان تکمیل شود

فرماندار آرادان نیز در این جلسه اظهار کرد: در راستای رفع نگرانی‌های امر برگزاری انتخابات، ضرورت دارد تا ساختمان فرمانداری آرادان تکمیل و آسیب‌ها احصا و در جهت رفع آن تلاش شود.

مجتبی بوربور بیان کرد: در راستای ایجاد فضای مناسب برای حضور و فعالیت هیأت اجرایی و هیأت نظارت انتخابات باید تدابیر لازم در شهرستان آرادان اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه با توجه به امکانات محدود شهرستان آرادان ضروری است تا نسبت به تهیه امکانات مناسب همکاری لازم صورت گیرد، ادامه داد: کارمندان و کارشناسان فرمانداری‌ها از مدت‌ها قبل از انتخابات فعالیت‌های زیادی دارند که در سامانه مربوطه ثبت نمی‌شود و در صورت صلاحدید تدابیر لازم صورت گیرد.

فرماندار آرادان خاطرنشان کرد: تقویت پهنای باند این شهرستان برای برگزاری انتخابات ضرورت دارد و حوزه‌های مربوطه باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول