اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

از تشکیل هیأت‌های بازرسی تا اجرای دقیق قانون انتخابات

تشکیل هیأت‌های بازرسی در استان سمنان و اجرای دقیق قانون انتخابات در این استان از مهم‌ترین مباحث جلسه هیأت بازرسی انتخابات در استان بود.

از تشکیل هیأت‌های بازرسی تا اجرای دقیق قانون انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، قاسم شریفی عصر امروز در سومین جلسه هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان به ریاست رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان در ساختمان شماره ۲ استانداری سمنان اظهار کرد: احکام اعضای هیأت بازرسی شهرستان‌ها و اعضا دبیرخانه هیأت بازرسی در شهرستان‌های استان سمنان صادر شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع، ۴۸ نفر به‌عنوان عضو هیأت بازرسی شهرستان و همچنین عضو دبیرخانه هیأت بازرسی برای چهار حوزه انتخابیه فعالیت خواهند کرد.

دبیر هیأت بازرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان بیان کرد:‌ دوره آموزشی اعضای هیأت‌های بازرسی پیش‌بینی شده است که به‌موقع اجرا خواهد شد.

شریفی گفت: با عنایت به استقلال هیأت بازرسی، بستر مکاتبات مستقل و ارسال اخبار و اطلاعات در فضاهای مختلف برای هیأت بازرسی شهرستان‌ها فراهم شده است.

وی افزود: فعالیت هیأت بازرسی انتخابات شهرستان‌ها آغاز شده است و مسؤولان هیأت‌های شهرستانی به تشکیل نخستین جلسه و معرفی اعضا در شهرستان و حوزه انتخابیه موظف شدند.

دبیر هیأت بازرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان اضافه کرد: تقویم اجرایی فعالیت هیأت بازرسی استان در دو دوره زمانی قبل از آغاز ثبت‌نام کاندیداها و بعد از آن تدوین و اجرایی خواهد شد.

شریفی گفت: سامانه‌های عمومی در بستر فضای مجازی و الکترونیکی در دست تهیه است تا جهت ارسال و ارائه اخبار، شکایات یا درخواست‌ها و پیشنهادات مردم فهیم استان سمنان در اختیار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان مستقر در ساختمان شماره دو استانداری، محل دبیرخانه هیأت بازرسی انتخابات است.

کمک به برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم

حشمت‌الله عسگری، عضو هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: آغاز جدی فعالیت‌ها در هیأت بازرسی این استان، نظم در برگزاری جلسات و پیگیری مصوبات نشان از برنامه دقیق هیأت بازرسی استان در کمک به برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در استان دارد.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس بر اساس فرآیند انتخابات تعیین می‌شوند و انتخابات باید با حداکثر اطمینان و کمترین خطا برگزار شود و قطعاً نقش هیأت بازرسی در این فرایند، مهم و انکارناپذیر است.

عضو هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان ادامه داد: یکی از وظایف هیأت بازرسی در انتخابات، کمک به صیانت از آرای مردم است و قطعاً به تسهیل امور در برگزاری هر چه بهتر و سالم‌تر انتخابات می‌پردازد.

اجرای دقیق قانون انتخابات

منوچهر فخری، رئیس هیأت بازرسی ستاد انتخابات استان سمنان هم در این نشست بیان کرد: وظیفه اصلی هیأت بازرسی استان و شهرستان‌ها، نظارت بر اجرای قانون انتخابات است؛ وظیفه همه ما، افزایش اعتماد عمومی و ایجاد بستر برای حضور پرشور مردم برای شرکت در انتخابات است.

وی گفت: اگرچه ستاد انتخابات استان سمنان از باتجربه‌ترین و بهترین نیروها برخوردار بوده؛ اما کنترل جریان انتخابات در استان و حصول اطمینان از انجام صحیح، دقیق و به‌موقع وظایف قانونی توسط عوامل اجرایی انتخابات از وظایف اصلی هیأت بازرسی انتخابات است.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول