اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دعوت «تاکایف» از شرکت‌های آمریکایی برای حضور در قزاقستان

رئیس جمهور قزاقستان از رؤسای شرکت‌های بین المللی آمریکا دعوت کرد حضور خود در این کشور را گسترش دهند.

دعوت «تاکایف» از شرکت‌های آمریکایی برای حضور در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژومارت تاکایف» در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در «نیویورک» با تعدادی از رؤسای شرکت‌های بین المللی آمریکا دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های اقتصادی بین «نورسلطان» و «واشنگتن» تبادل نظر کرد.

تاکایف طی سخنرانی خود، بیستمین سالگرد تأسیس انجمن تجاری قزاقستان و آمریکا را تبریک گفت و اظهار داشت: از زمان امضای بیانیه مشترک در مورد مشارکت گسترده استراتژیک 2 کشور که در جریان سفر «نورسلطان نظربایف» در ماه ژانویه سال 2018 صورت گرفت، همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری بین 2 کشور به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

رئیس جمهور قزاقستان با بیان اینکه آمریکا یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در اقتصاد قزاقستان می‌باشد، تصریح کرد: سرمایه گذاری ایالات متحده در کشور ما از مرز 45 میلیارد دلار فراتر رفته و بیش از 500 شرکت آمریکایی در قزاقستان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در سال 2018 سرمایه گذاری مستقیم آمریکا در قزاقستان رکورد جدیدی را رقم زد و به 5.3 میلیارد دلار رسید، حجم تجارت متقابل 2 برابر بالا رفته و در سال گذشته میلادی به 2.8 میلیارد دلار رسید.

تاکایف با اشاره به فرصت‌های اقتصادی قزاقستان، توجه تجار آمریکایی را به 3 مؤلفه مهم پیشرفت کشورش از جمله فضای مطلوب سرمایه گذاری، توسعه بازار و ارتباطات و در نهایت تقویت سرمایه انسانی جلب کرد.

وی افزود: دولت قزاقستان با تضمین حاکمیت قانون، مصونیت قراردادها و حمایت از حقوق مالکیت معنوی، سعی در تداوم بهبود فضای سرمایه گذاری خواهد داشت.

تاکایف طی سخنرانی خود همچنین به ظرفیت‌های قزاقستان در زمینه انرژی، کشاورزی، مالی، حمل و نقل، لجستیک و سرمایه انسانی اشاره کرد.

وی گفت: قزاقستان چهارراه مهم حمل و نقلی بوده، شرق و غرب را به هم متصل می‌کند، به نوعی که بیش از 70 درصد مسیرهای بین قاره‌ای از قزاقستان عبور می‌کند.

تاکایف در پایان به روسای شرکت‌های بزرگ آمریکایی اطمینان داد که به عنوان رئیس جمهور قزاقستان تلاش‌های لازم در جهت گسترش مشارکت اقتصادی بین کشور و ایالات متحده را انجام خواهد داد.

رئیس جمهور قزاقستان در چارچوب سفر خود به نیویورک همچنین با سیاستمداران آمریکا نیز دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو نمود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول