اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری استراتژیک محور رایزنی «تاکایف» با نمایندگان کنگره آمریکا

رئیس جمهور قزاقستان در دیدار با نمایندگان کنگره آمریکا بر توسعه مشارکت استراتژیک بین 2 کشور تأکید کرد.

همکاری استراتژیک محور رایزنی «تاکایف» با نمایندگان کنگره آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار «قاسم ژامارت تاکایف» با «دوین نونز» و «ریک کرافورد» نمایندگان کنگره آمریکا که در محل کاخ «آکوردا» برگزار شد مسائل مربوط به گسترش مشارکت استراتژیک بین 2 کشور و همچنین مهم ترین موضوعات منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تاکایف با تاکید بر اهمیت روابط میان «نورسلطان» و «واشنگتن» اظهار داشت: آمریکا از نخستین کشورهایی است که استقلال قزاقستان را به رسمیت شناخت و ما دارای همکاری‌های زیادی در بخش‌های تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری و انرژی هستیم.

رئیس جمهور قزاقستان تصریح کرد: بحث عدم گسترش و خلع سلاح هسته‌ای یکی از زمینه‌های مهم تعاملات موفقیت آمیز میان قزاقستان و آمریکا به شمار می‌رود.

اعضای کنگره آمریکا ضمن تبریک به تاکایف برای پیروزی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری قزاقستان، نقش این کشور در تقویت صلح، ثبات و امنیت در آسیای مرکزی را مهم خواندند و بر اهمیت تلاش‌های مشترک در جهت بازسازی اقتصادی و اجتماعی افغانستان تأکید کردند.

«نورلان نعمت ولین» رئیس مجلس قزاقستان هم در دیدار خود با نمایندگان کنگره آمریکا گفت: پس از سفر «نورسلطان نظربایف» در ماه ژانویه سال 2018 روابط بین 2 کشور ماهیت استراتژیک به خود گرفت که با به قدرت رسیدن قاسم جومارت تاکایف نیز پایبندی «نورسلطان» به سیاست خارجی چندسویه همچنان باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول