اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

اولویت ستاد فرمان حضرت امام (ره) حمایت از مراکز نوآوری است

رئیس ستاد فرمان حضرت امام (ره) گفت:‌ اولویت نخست امسال این ستاد حمایت از مراکز نوآوری در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور است.

اولویت ستاد فرمان حضرت امام (ره) حمایت از مراکز نوآوری است

به گزارش خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمد مخبر رئیس ستاد فرمان حضرت امام(ره) در مراسم افتتاح نخستین مرکز نوآوری بانوان در دانشگاه علم و صنعت که صبح امروز برگزار شد، گفت: اولویت ستاد فرمان امام حمایت از مراکز نوآوری و همچنین نیروی انسانی خلاق است. به طوری که کشورهای دیگر با توجه به اینکه هیچ گونه منابع ملی و طبیعی ندارند  توانسته‌اند در رشد اقتصادی خود را به رتبه دو رقمی برسانند.

وی افزود: 95 درصد بنگاه‌های اقتصادی ستاد فرمان حضرت امام را شرکت‌های دانش بنیان تشکیل می‌دهند به طوریکه 70 درصد تولید ناخالص ملی توسط همین شرکت‌ها انجام می‌شود.

مخبر اضافه کرد: معتقدم فروش نفت راه پیشرفت کشور را می‌گیرد این در حالی است که اگر نفت را در خدمت نوآوری قرار دهیم می‌توانیم دستاوردهای قابل توجهی را در مدت زمان کوتاهی شاهد باشیم. به طوری که فروش نفت هیچ سود و نتیجه‌ای برای کشور ندارد.

وی ادامه داد: ستاد فرمان حضرت امام مجموعه‌ای را به نام بنیاد برکت  تشکیل داده است که در آن از شرکت‌های کوچک و بزرگ فناوری حمایت می‌کند. به طوری که 350 بنگاه با رشد 49 درصدی در حال حاضر فعالیت می‌کند.در واقع باید بگویم ما توانسته‌ایم با ایجاد بنیاد برکت 81 هزار شغل را با 20 هزار طرح اشتغالزایی ایجاد کنیم. این در حالی است که در سال جاری ایجاد صد هزار شغل با 30 هزار طرح و دستور کار ما قرار دارد. به طوری که در ماه جاری تا روز 4 شهریور توانسته‌ایم 7 هزار شغل ایجاد کنیم. 

وی ادامه داد: ما گروهی را تشکیل داده‌ایم که در مرحله اول به شناسایی ظرفیت‌های هر منطقه می‌پردازد و سپس با آموزش به نیروی انسانی در هر شهر به کشف استعدادهای مختلف پرداخته و در نهایت با حمایت مالی طرح‌های جوانان را به مرحله اجرا در می‌آوریم.از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که از زمان تاسیس بنیاد برکت ستاد فرمان امام 60 هزار شغل ایجاد کرده است. به طوری که در حال حاضر 250 مدرک THT معتبر از دانشگاه‌های خارجی داریم. همچنین در طول زمان فعالیت مجموعه بنیاد برکت 6 صندوق  BC تشکیل داده‌ایم که آنها به حمایت از طرح‌های نوآوری می‌پردازند و تا امروز 3 تا از این صندوق‌ها دارای 100 میلیارد تومان اعتبار هستند. همچنین توانسته‌ایم یک فراصندوق با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان راه‌اندازی کنیم

مخبر تاکید کرد: ستاد فرمان حضرت امام تاکنون دو هزار طرح نوآوری را انجام داده است. همچنین 110 طرح نوآوری در مرحله در حال فعالیت هستند که این طرح‌ها در 5 استان کشور راه‌اندازی شده است.

وی در پایان با اشاره به نقش بانوان در فعالیت‌های علمی و مراکز نوآوری گفت: جنگ تحمیلی یکی از برجستگی‌های کشور ما وجود بانوانی بود که ذهن و فرهنگ انقلابی و اسلامی را در نقش مادران به خوبی ایفا کرده بودند. در واقع آنها در اوج عاطفه از فرزندان خود حمایت می‌کردند. این در حالی است که ما باید تخصص واندیشه بانوان در فعالیت‌های علمی و همچنین مراکز نوآوری نهایت استفاده و بهره را ببریم. از طرفی باید بگویم آینده اقتصاد دنیا را اقتصاد دیجیتال رقم می‌زند که باید کشور در این زمینه فعالیت‌های اساسی انجام دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول