اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ستاری: به جای فروش نفت باید بر روی نیروی انسانی سرمایه‌گذاری کرد

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید فروش نفت را در کشور فراموش کنیم و به سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی بپردازیم.

ستاری: به جای فروش نفت باید بر روی نیروی انسانی سرمایه‌گذاری کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی دانشگاهی خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح نخستین مرکز فناوری بانوان در دانشگاه علم و صنعت که صبح امروز برگزار شد، گفت:‌ ارزش افزوده در خام فروشی نفت نیست و باید همه حوزه‌های کشور به تولید داخلی بپردازند به طوریکه با فروش ماده خام نمی‌توان کشور را اداره کرد این در حالی است که در برخی نوآوری‌های مراکز علمی شاخص رتبه و شاخص کشور ما در دنیا عدد 2 و 3 است. 

ستاری اضافه کرد: کشور ما ایران جزو معدود کشورهایی است که نزدیک به 34 میلیون جوان 20 ساله و آماده به کار دارد. همچنین در حال حاضر دارای 5 میلیون دانشجوی مهارتی و آماده برای اشتغال هستیم که با این وضعیت باید نیروی انسانی محور اقتصاد شود.

وی افزود: اقتصادی که بر پایه نیروی انسانی حرکت کند و سرمایه‌گذاری انجام دهد از اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. به طوری که امروزه در شهرهای مختلف با توجه به اینکه جمعیت کمتری دارند تفکرات و علاقه‌شان به نوآوری افزایش رو به رشدی دارد و در این رابطه باید همه سازمان‌ها و نهادها بر روی تربیت نیروی انسانی سرمایه‌گذاری کنند. این در حالی است که به هیچ عنوان نمی‌توان بر روی اساتید دانشگاهی و خلاقیت و نوآوری آنها به سادگی قیمت‌گذاری کرد. چرا که جهت‌گیری جدیدی در دانشگاه‌ها در حال انجام است که باعث تغییر سرفصل‌های آموزشی می‌شود.

ستاری تصریح کرد: به عقیده من نباید در دانشگاه دیوار کشیده شود و یکسری جوان در مدت زمان خاصی وارد شده و پس از خواندن تعدادی کتاب و جزوه با گرفتن مدرک از دانشگاه خارج شود. این در حالی است که دانشگاه جزو جامعه بوده و باید همه اقشار مختلف از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن استفاده کنند. 

وی ادامه داد: ایده‌ها و ابتکارات جوانان باید در دانشگاه عملی شود که اگر این اتفاق بیفتد حاصل خلاقیت جوانان،‌ نوآوری در علوم مختلف است. در واقع باید یک فرهنگ عمومی در دانشگاه ایجاد شود که با این فرهنگ جوانان به فکر تغییر جامعه بیفتند.

وی یادآور شد: همانگونه که استانداران از وجود یک معدن سنگ در محدوده جغرافیایی شهرشان خوشحال می‌شوند باید محیطی را توسط استانداران از شهرها به وجود بیاید تا آنها بتوانند جوانان خود را به شهرشان بازگرانند. معتقدم باید فرهنگ ملی تغییر کرده و یک اکوسیستم فناوری ایجاد شود.

ستاری در پایان گفت: باید دانشگاه‌ها محور فرهنگ، اقتصاد،‌کارآفرینی و تولید دانش باشند. این در حالی است که مرکز نوآوری بانوان دانشگاه علم و صنعت باید برای دیگر مراکز علمی و دانشگاهی الگو قرار گیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول