اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

رشد دانش‌آموختگان در 40 سال گذشته 17 برابر افزایش یافته است

مشاور فناوری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: پیشبرد فعالیت نوآوری توسط ریاست جمهوری به یک حرکت جهادی تبدیل شده است، به طوری که در 40 سال گذشته میزان رشد دانش آموختگان 17 برابر شده است.

رشد دانش‌آموختگان در 40 سال گذشته 17 برابر افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرگزاری فارس، زینب حمیدزاده مشاور فناوری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه نخستین مرکز نوآوری بانوان در دانشگاه علم و صنعت ایران که صبح امروز برگزار شد، گفت: حرکت جهادی معاونت ریاست جمهوری در پیشبرد فعالیت‌های نوآوری قابل تقدیر است. در واقع در 40 سال اخیر میزان رشد دانش‌آموختگان که 80 درصد آنها در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی هستند 17 برابر رشد داشته است.

وی افزود: امروز در حوزه علم و فناوری پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم همچنین میزان فارغ‌التحصیلان کشور افزایش رو به رشدی داشته است به طوریکه در بعضی از شهرها 70 درصد دانش‌آموختگان آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

حمیدزاده گفت:‌در سال 96 از بین شرکت‌های دانش‌ بنیان 10 درصد آنها را بانوان مدیریت می‌کردند که این تعداد در سال 97 به 12 درصد رسید، امروز ما در دانشگاه‌ها و مراکز علمی شاهد محیط کسب و کار هستیم. 

مشاور فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در حال حاضر ما به دنبال راهی برای استفاده از تخصص بانوان در برنامه‌های نوآوری هستیم. به طوری که یک برنامه توان افزایی ویژه بانوان را انجام داده‌ایم، این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئله مادری، همسری و خانه و خانواده را از مقوله‌های اساسی عنوان می‌کند و همچنین تاکید دارند در طرح‌هایی که توسط بانوان اجرا می‌شود از خود بانوان برای شناسایی معضلات استفاده شده و آنها بتوانند راهکار ارائه دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول