اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پرداخت تسهیلات 40 میلیون تومانی به کارفرمایان مددجویان بهزیستی

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال در ازای استخدام یک نفر از مددجویان بهزیستی 40 میلیون تومان وام به کارفرمایان پرداخت می‌شود، گفت: اگر یک کارفرما پنج نفر را پذیرش کند می‌تواند 200 میلیون تومان تسهیلات دریافت کند.

پرداخت تسهیلات 40 میلیون تومانی به کارفرمایان مددجویان بهزیستی

نعمت ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در قانون پنج ساله ششم توسعه و ماده 83 به صراحت تأکید شده است که بهزیستی و کمیته امداد نسبت به اشتغالزایی مددجویان بیشتر تلاش کند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه جامعه هدف بهزیستی اغلب افراد معلول را شامل می‌شود، افزود: از همین رو یک مددجوی زیرپوشش بهزیستی برای اشتغال، باید یک سری مؤلفه‌ها را داشته باشد که از جمله آن زیرپوشش بودن بهزیستی، اطلاعات وی در بانک جامع اطلاعاتی ثبت شود و پرونده آماده‌سازی شغلی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یک مددجو برای دریافت تسهیلات باید شرایط لازم برای ایجاد شغل را داشته باشد که از جمله آن داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای است، اضافه کرد: اگر شرایط لازم از سوی بهزیستی احراز شود تسهیلات به مددجو پرداخت می‌شود.

ملکی از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی به مددجویان با معرفی بهزیستی خبر داد و گفت: برای یک سری از مددجویان نیز سرمایه کار بلاعوض پرداخت می‌شود که از جمله آن زنان عضو گروه‌های همیار هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: پرداخت حداکثر 23 درصد حق کارفرما تا پنج سال از سوی بهزیستی از دیگر مشوق‌هایی است که برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال در ازای استخدام یک نفر از مددجویان بهزیستی 40 میلیون تومان وام به کارفرمایان پرداخت می‌شود، گفت: اگر یک کارفرما پنج نفر را پذیرش کند می‌تواند 200 میلیون تومان تسهیلات دریافت کند.

ملکی ادامه داد: دیگر حمایت‌های بهزیستی در حوزه اشتغال جامعه هدف این سازمان استخدام 3 درصدی مددجویان از سوی دستگاه‌های دولتی است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه هدف از اشتغالزایی مددجویان بحث توانمندسازی مددجویان و معلولان است، گفت: البته مددجویان شامل افراد غیرمعلول نیز می‌شود، اما در مجموع بهزیستی به دنبال حل مشکلات جامعه هدف است.

وی با اشاره به اینکه مددجویان بهزیستی قابلیت‌های بسیاری دارند، گفت: البته مسؤولان نیز باید مددجویان این سازمان را باور داشته باشند، تا بتوانیم به اهداف عالیه در توانمندسازی آنها دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول