اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت استان زنجان خبر داد

اشتغالزایی 54 هزار نفری با صدور یک هزار و 600 جواز تاسیس در زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از اشتغالزایی 54 هزار نفری با صدور یک هزار و 600 جواز تاسیس خبر داد.

اشتغالزایی 54 هزار نفری با صدور یک هزار و 600 جواز تاسیس در زنجان

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد توجه مسىؤولان در حوزه اشتغال حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اقدامات این سازمان در حوزه صدور جواز تاسیس افزود: سهم استان زنجان در زمینه صدور جواز تاسیس در کشور 3 درصد است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و 675 جواز تاسیس در استان صادر شده است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این واحدها 158 هزار میلیارد ریال است.

فغفوری همچنین از اشتغالزایی 54 هزار و 956 نفر از محل صدور این جواز تاسیس‌ها خبر داد و بیان کرد: البته در نیمه نخست امسال نیز 289 جواز تاسیس در استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به پیش‌بینی اشتغالزایی 6 هزار و 735 نفری از محل صدور این مجوزها افزود: سرمایه‌‎گذاری این واحدها 17 هزار میلیارد ریال است.

وی در ادامه به فعالیت بخش معدنی استان و اشتغالزایی از این محل نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر  2 هزار و 635 نفر در معادن استان مشغول به کار هستند.

فغفوری با اشاره به اینکه 20 درصد معادن استان را معادن فلزی، 60 درصد را معادن غیرفلزی و 20 درصد را سنگ‌های نما تشکیل می‌دهد، افزود: میزان استخراج سالانه اسمی این معادن 9 میلیون تن است و  ذخیره قطعی معادن استان را بالغ بر 463 میلیون تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در معادن استان نیز اشاره کرد و گفت: یک هزار و 286 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش معادن فلزی و 446 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش معادن غیر فلزی انجام شده است.

به گزارش فارس؛ در حال حاضر 371 معدن در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد 309 معدن فعال و 62 معدن غیر فعال است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول