اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت

طرح‌هایی با اشتغالزایی 1500 نفر در زنجان به بهره‌برداری می‌رسد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: در هفته دولت طرح‌هایی با 860 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد یک هزار و 500 فرصت شغلی به بهره‌برداری خواهد رسید.

طرح‌هایی با اشتغالزایی 1500 نفر در زنجان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فرامرز نیک سرشت همزمان با نخستین روز از هفته دولت در برنامه زنده تلویزیونی" گفتگوی ویژه خبری" شبکه اشراق زنجان، بر ضرورت تقویت بخش خدمات و گردشگری در استان زنجان تاکید و خاطر نشان کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالای استان زنجان در حوزه خدمات و به ویژه در بخش گردشگری، ضروری است تا ضمن حمایت گسترده از این حوزه، توانمندی های استان در بخش گردشگری بیش از پیش تقویت و معرفی شود.

وی با اشاره به میزان اشتغال در هر یک از بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات در استان زنجان، اظهار کرد: میزان اشتغال در بخش صنعت استان 31.9 درصد معادل میانگین کشوری و در بخش خدمات با حدود 34 درصد، 2 برابر میانگین کشوری است و بخش خدمات استان زنجان با سهم 34 درصدی از اشتغال استان، پایین تر از میانگین کشور قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه خوشبختانه حوزه صنعت و معدن در استان زنجان بدلیل موقعیت جغرافیایی ویژه این استان و وجود معادن بسیار، جایگاه خود را به خوبی یافته است و تنها نیازمند حمایت و تسهیل سرمایه گذاری است، افزود: استان زنجان یکی از 5 استان برتر کشور در جذب سرمایه گذاری است که باید این توان در استان تقویت شود.

نیک سرشت به دستاوردهای بسیار زیاد استان در بخش کشاورزی از جمله عبور از رکورد خرید تضمینی گندم و پرداخت مطالبات کشاورزان در کمتر از 3 روز نیز اشاره و تصریح کرد: زنجان با اقدامات موثری که در زمینه مکانیزه کردن کشاورزی و آبیاری تحت فشار انجام داده، توانسته به افزایش چشمگیر محصولات کشاورزی در واحد سطح و افزایش بهره‌وری از منابع آبی در این حوزه دست یابد و با خرید تضمینی 410 هزار تن گندم از کشاورزان استان و پرداخت بیش از نیمی از مطالبات آنان در کمتر از سه روز به رکورد جدیدی در این حوزه دست یافته است.

وی در ادامه از دستیابی به موفقیت‌های چشمگیر در شاخص‌های اقتصادی استان طی سال 96 نیز خبر داد و اظهار کرد: استان زنجان در سال گذشته و امسال در زمینه جذب تسهیلات نیز دستاوردهای خوبی داشته است، به گونه‌ای که در سال 96 تسهیلاتی بالغ بر 4 هزار و 700 میلیارد تومان از محل منابع بانکی و تسهیلات تکلیفی در استان پرداخت شد و در 6 ماهه نخست سال جاری هم بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات از این محل در استان زنجان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول