اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

350 چاه غیرمجاز در زنجان مسدود می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: سال قبل ۶۲۵ حلقه چاه در استان زنجان مسدود و برای امسال نیز مسدود کردن ۳۵۰ حلقه چاه را در برنامه داریم.

350 چاه غیرمجاز در زنجان مسدود می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یوسف رضاپور ظهر امروز در جلسه شورای منابع آب استان زنجان با ارائه گزارشی از وضعیت اداره منابع آب و انسداد چاه‌های غیرمجاز گفت: از سال ۸۵ تاکنون هزار و ۱۸۵ فقره چاه غیرمجاز در استان زنجان مسدود شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در زمان بحران آب چاره‌ای جز مدیریت این منابع وجود ندارد، گفت: آمارها نشان دهنده آن است که ایران در دنیا رتبه نخست را در مصرف آب دارد در صورتی که باید الگوی مصرف در این حوزه رعایت شود.

وی با اشاره به افت تراز آب زیرزمینی تا ۵۵ درصد افزود: در واقع از سال ۷۱ تا سال ۹۴ تراز آب‌های زیر زمینی استان ۱۴ متر افت کرده است.

رضاپور با اشاره به برنامه ۲۰ ساله کشور برای متعادل کردن شرایط فعلی ذخایر آب افزود: استان زنجان در سال مجوز برداشت ۱۴۲ میلیون لیتر آب دارn تا به شرایط قبلی برسیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در ادامه به بحث مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و چاه‌های بدون مجوز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳ هزار و ۵۸۶ حلقه چاه مجاز  و ۳ هزار و ۷۰۰حلقه چاه فاقد پروانه در استان زنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۴۹ چاه غیرمجاز پس از سال ۱۳۸۵ در استان حفر شده است، اضافه کرد: باید نسبت به مسدود کردن این چاه‌ها اقدام شود.

رضاپور با بیان اینکه عمده چاه‌های غیرمجاز در شهرستان‌های زنجان و ابهر است، اضافه کرد: سال قبل ۶۲۵ حلقه چاه در استان زنجان مسدود و برای امسال نیز مسدود کردن ۳۵۰ حلقه چاه را در برنامه داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه امسال برنامه عملیات دشت زنجان تعریف‌ شده است، گفت: طبق بررسی دشت ابهر بحرانی‌ترین دست استان است. 

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول