اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و ازبکستان چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه را بررسی کردند

نماینده دایمی ازبکستان در سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین المللی در شهر «ژنو» با مدیر منطقه‌ای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) دیدار کرد.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و ازبکستان چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه را بررسی کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «اولغ‌بیک لپس‌اف» نماینده دایمی ازبکستان در سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین المللی در شهر «ژنو» با «پاتریک وئال» مدیر منطقه‌ای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) دیدار کرد.

طرفین در این دیدار درباره دستور کار همکاری‌های دوجانبه با توجه به بازگشت شهروندان ازبکستان از مناطق درگیر در خاورمیانه و همچنین دیگر ابعاد اولویت دار همکاری‌های متقابل تبادل نظر کردند.

مدیر منطقه‌ای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تاکید کرد: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از تصمیم «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان مبنی بر بازگشت 156 شهروند این کشور از سوریه استقبال می‌کند.

وی اظهار داشت: دولت ازبکستان نه تنها شهروندان خودرا بازگرداند بلکه برای آنها تمام کمک های مورد نیاز را ارایه می کند که برخورد تاشکند با این مردم یک نمونه بشردوستانه و کاملا مطابق با اصول کمیته بین‌المللی صلیب سرخ است.

وئال با اشاره به روابط دوجانبه بین ازبکستان و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خاطرنشان کرد: این کمیته در آینده نزدیک به تاشکند برای تشدید همکاری در این زمینه کمک می‌کند.

در پایان این دیدار کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام آمادگی کرد که به ازبکستان در زمینه‌ ادامه کارهای مشترک برای بازگرداندن شهروندان این کشور از مناطق درگیر، برگزاری دوره‌های آموزشی برای افزایش مهارت روان شناسان ملی برای برخورد صحیح با این نوع افراد، برقراری روابط بین اعضای خانواده‌ها بر اساس درخواست برای جستجوی نزدیکان مقیم در مناطق درگیری در خاورمیانه کمک کند.

در حال حاضر بین ازبکستان و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روابطی در زمینه بهداشت نیز بیش از پیش توسعه یافته است.

طرح افزایش پتانسیل خدمات پزشکی جهت تامین کمک پزشکی به موقع اجرا می‌شود.  

هم اکنون برنامه ارایه کمک‌های اولیه، احیایی روابط خانوادگی و افزایش آمادگی برای حالت‌های فوق العاده و بحرانی به طور مشترک اجرا می‌شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول