اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

لزوم بازنگری در اسناد و ساختار سازمان ملل اجتناب‌ناپذیر است

سفیر ایران در قزاقستان با اشاره به لزوم تغییر ساختار و بازنگری در اسناد سازمان ملل گفت: نزدیک 70 سال از تأسیس این سازمان می گذرد اما همچنان شاهد اقداماتی از سوی برخی کشورها هستیم که با اصول سازمان و حقوق بین الملل مغایرت دارد.

لزوم بازنگری در اسناد و ساختار سازمان ملل اجتناب‌ناپذیر است

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، مجید صابر سفیر ایران در قزاقستان در کنفرانس مدل بین‌المللی سازمان ملل متحد در دانشگاه اوراسیای این کشور با اشاره به نقش تاریخی ایران در شکل گیری سازمان ملل و تدوین منشور ملل متحد، اظهار داشت: در حالیکه نزدیک به 70 سال از تأسیس سازمان ملل متحد می گذرد همچنان شاهد اقداماتی از سوی برخی از کشورها هستیم که با اصول سازمان ملل و قوانین حقوق بین الملل مغایرت دارد.

وی افزود: وقوع جنگهای متعدد، عدم پایبندی به موافقتنامه ها و تعهدات بین المللی، خروج یکجانبه از این توافقات، برخوردهای سلیقه ای با سازوکارها و سازمانهای بین المللی، عدم اجرا یا اجرای سلیقه ای و ناقص قطعنامه های شورای امنیت، دخالت در امور داخلی کشورها، تلاش برای براندازی حکومت های قانونی، کشتار غیر نظامیان، بی توجهی به وضعیت آوارگان و بسیاری موارد دیگر باعث شده تا لزوم بازنگری در اسناد و ساختار سازمان ملل اجتناب ناپذیر باشد.
سفیر ایران تغییر ساختار و بازنگری در اسناد سازمان ملل متحد را خواست بسیاری از کشورها عنوان کرد و اظهار داشت: بازنگری در اسناد و ساختار سازمان ملل باید بر اساس اصول دموکراسی، اجتناب از اعمال قدرت، برابری کشورها، و احترام به تنوع فرهنگ ها انجام شود تا منافع همه کشورها را تأمین کند.
در ابتدای این مراسم، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درپیامی به این کنفرانس، از برگزاری این نشست در قزاقستان استقبال نمود و دانشجویان شرکت کننده در همایش را به تلاش و کوشش جهانی برای برقراری صلح دعوت نمود.
انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول