اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

روز جهانی قدس روز وحدت و انسجام در برابر استکبار جهانی است

کارشناس سیاسی منطقه با اشاره به زیر پا قرار دادن قطعنامه‌های سازمان ملل متحد توسط رژیم غاصب صهیونیستی گفت: روز جهانی قدس روز وحدت و انسجام همه عدالت خواهان سراسر دنیا در برابر استکبار جهانی است.

روز جهانی قدس روز وحدت و انسجام در برابر استکبار جهانی است

«ذوالفقار اسماعیلیان» کارشناس سیاسی منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، پیام روز جهانی قدس را پیام قیام همه عدالت خواهان و مظلومین جهان در برابر تجاوز و اشغالگری‌های مستکبران عنوان کرد.

وی گفت: امروز همه جهانیان شاهد آن هستند که طی بیش از 6 دهه رژیم صهیونیستی نه تنها نسبت به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد کاملا بی توجهی کرده دست از اشغال بر نمی‌دارد بلکه همواره اقدام به شهرک سازی‌های جدید در قلمرو فلسطین می‌کند، این اتفاقات با حمایت استکبار جهانی و ایادی آن در منطقه خاورمیانه رخ می‌دهد.

اسماعیلیان بی عرضگی شیخ‌نشینان خلیج فارس در برابر ظلم و استبداد رژیم صهیونیستی نسبت به مردم فلسطین را باعث خجالت مسلمانان جهان دانست و اظهار داشت: برای آنان حفظ و بقای خود در قدرت در ازای اتحاد با خود شیطان هم مهمتر از هر چیز دیگری از جمله دفاع از قبله اول مسلمانان و معراج گاه پیامبر اسلام (ص) می‌باشد.

وی افزود: به این دلیل است که در منطقه خاورمیانه از سرکوب هر گونه عدالت خواهی حمایت می‌کنند و سنگین ترین هزینه‌ها را می‌پذیرند تا وحدت و یکپارچگی امت اسلامی وجود نداشته باشد.

این صاحب‌نظر مسائل سیاسی منطقه ادامه داد: ایادی استکبار جهانی می‌دانند که چنانچه اتحاد واقعی مسلمین شکل بگیرد، بزرگ ترین تهدید برای بقای آنان خواهد بود، بنابراین خود را بیشتر وابسته آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌کنند تا ضمانت تداوم قدرتشان را داشته باشند.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی و متحدان آن قدس را اسباب معامله قرار دادند، گفت: امروز همگی شاهد آن هستیم که کشورهای عربی اقدام به ائتلاف با «تل آویو» علیه ایران می‌کنند و با خطرناک نشان دادن «تهران» می‌خواهند دست تجاوز رژیم صهیونیستی به سمت مردم مظلوم فلسطین و خاک مقدس آنان را باز گذارند، چه معامله ننگینی که قرن‌ها چهره این شیوخ را سیاه و تباه خواهد کرد.

اسماعیلیان در بخش پایانی گفت‌وگوی خود اظهار داشت: روز جهانی قدس فقط مربوط به مسلمانان نیست بلکه روزی است که در آن باید صدای بلند مظلومین جهان به گوش مستکبرین آنچنان رسانده شود که متزلزل بودن پایه‌های ظلم‌شان را درک کنند. 
انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول