اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

نقش موثر شرکت‌های دانش بنیان در مواجهه با تحریم‌ها

نماینده مجلس شورای اسلامی از مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی خواست با توجه به این مسئله به شرکت‌های دانش بنیان اعتماد کنند و آنها را مورد حمایت قرار دهند.

نقش موثر شرکت‌های دانش بنیان در مواجهه با تحریم‌ها

محمدجواد فتحی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت: اگر همت در شرکت‌های دانش بنیان وجود داشته باشد به طور قطع دولت از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی می‌توانست کمک‌های زیادی به این شرکت‌‎ها داشته باشد.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان باید همت کرده و جسارت بیشتری از خود نشان دهند و صادقانه وارد کار شوند، این شرکت‌ها باید بدانند کمک‌هایی که از سوی دولت به آن‌ها اعطا می‌شود جزئی از اموال بیت‌المال است که در اختیار آن‌ها قرار گرفته و متعلق به ۸۰ میلیون ایرانی است.

فتحی در ادامه از مسؤولان صندوق نوآوری و شکوفایی خواستار شد تا به بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان اعتماد کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: بالاخره باید دانست که فعالیت‌های تجاری ریسک پذیر است و باید ریسک آن‌ها در نظر گرفته شود، لذا این صندوق باید حمایت از این شرکت‌ها را مدنظر قرار دهد.

وی با اشاره به اهمیت نقش شرکت‌های دانش بنیان در دور زدن تحریم‌ها گفت: اگر به آن شکلی که قانون‌گذار برای شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت تعیین کرده، عمل کنیم به طور قطع می‌توانیم شاهد ایفای نقش موثر شرکت‌های دانش بنیان در مواجهه با تحریم‌ها باشیم، قانون‌گذار در این رابطه، اختیارات وسیعی را مدنظر قرار داده و دولت را مکلف کرده تا از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کند اما اینکه آیا این شرکت‌ها واقعا از این قابلیت‌ها برخوردار هستند یا خیر و اینکه آیا از این توان قانونی استفاده کرده‌اند یا خیر، باید مدنظر قرار گیرد، به نظرم ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های دانش بنیان در مواجهه با تحریم‌ها وجود دارد.

فتحی درباره روند فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر نیز گفت: این شرکت‌ها روند رو به رشدی داشته‎‌اند اما این روند قابل قبول نیست، اکنون مسیر حرکت این شرکت‌ها آرام است که امیدوارم در ادامه، سرعت بیشتری به خود بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول