اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تداوم وزش باد و بارش‌های رگباری در اصفهان

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از روز یکشنبه تا اواسط هفته شاهد ناپایداری‌هایی به شکل افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی بارش‌های رگباری در اکثر نقاط استان و به ویژه در مناطق غرب، شمال و جنوب استان خواهیم بود.

تداوم وزش باد و بارش‌های رگباری در اصفهان

فاطمه زهرا سیدان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار طی امروز در سطح استان است، اظهار کرد: بر این اساس امروز در اکثر مناطق استان، آسمان صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان در ادامه افزود: از روز یکشنبه تا اواسط هفته جاری، شاهد ناپایداری‌هایی به شکل افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی بارش‌های رگباری در اکثر نقاط استان و به ویژه در مناطق غرب، شمال و جنوب استان خواهیم بود.

آمار بارش‌های شب گذشته در اصفهان

سیدان با اشاره به بارش‌های شب گذشته در سطح استان، تصریح کرد: شب گذشته مورچه‌خورت با 5.6 میلی‌متر، بیشترین بارش را به خود اختصاص داد و پس از آن به ترتیب برای خوروبیابانک 3.5، چوپانان 2.4، نایین 1.9 و ورزنه 1.4 میلی‌متر بارش ثبت شده است.

افزایش دمای اکثر مناطق استان، طی 24 ساعت آینده

با اشاره به این که دمای هوا در اکثر مناطق استان طی 24 ساعت آینده، یک تا 2 درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت، اعلام کرد: دمای هوای شهر اصفهان امروز در گرم‌ترین ساعات روز به 27 درجه سانتی‌گراد و فردا در سردترین ساعات روز به 15 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و سردترین نقطه استان میمه با 7 درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین نقطه استان چوپانان با 35 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

توصیه‌هایی برای کشاورزان

غلامرضا خاکیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان از کشاورزان کلیه مناطق استان خواست که نسبت به ردیابی سن در مزارع گندم و جو اقدام کنند و به آن‌ها توصیه کرد: با توجه به احتمال وقوع باد نسبتاً شدید تا اواخر هفته جاری، عملیات محلول‌پاشی و آبیاری بارانی را در ساعات آرام روز انجام دهند.

دبیر هواشناسی کشاورزی از کشاورزان غرب و جنوب استان تذکر داد که کشت پیاز را به اتمام برسانند و به کشاورزان مناطق سردسیر استان توصیه کرد: نسبت به آماده‌سازی اراضی برای کشت سیب‌زمینی و همچنین کلزاکاران مناطق غربی استان نسبت به بازبینی مزارع و کنترل هجوم آفت شته و بید کلم جهت مبارزه با آن اقدام کنند.

عشایر تقویم کوچ را رعایت کنند

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط دمایی و آماده نبودن پوشش گیاهی، به روستاییان و عشایر توصیه می‌شود که به رعایت تقویم کوچ توجه و حداقل تا روز 25 اردیبشت ماه از ورود دام به مراتع ییلاقی استان خودداری کنند.

 انتهای پیام/63112/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول