اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پیش‌بینی بارش‌های پراکنده و کاهش دما برای اصفهان

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موج ناپایدار ضعیفی از روی استان طی 24 ساعت آینده است که بر این اساس امروز در اکثر مناطق استان گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و احتمال بارش‌های پراکنده بهاری پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی بارش‌های پراکنده و کاهش دما برای اصفهان

فاطمه زهرا سیدان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موج ناپایدار ضعیفی از روی استان طی 24 ساعت آینده است، اظهار کرد: بر این اساس امروز و فردا در اکثر مناطق استان گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال بارش‌های پراکنده بهاری پیش‌بینی می‌شود، همچنین در مناطق شمال و غرب استان شرایط برای بارش‌های موقت رگباری و بهاری مهیا است.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان در ادامه افزود: طی روز دوشنبه و سه‌شنبه این موج ناپایداری ضعیف‌تر خواهد شد که بر این اساس روز دوشنبه، آسمان کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و طی روز سه‌شنبه، آسمان صاف و گاهی افزایش ابر همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کمینه دمای اصفهان کاهش می‌یابد

سیدان با اشاره به این که کمینه دمای اکثر مناطق استان طی 24 ساعت آینده، یک تا 3 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت، اعلام کرد: دمای هوای شهر اصفهان امروز در گرم‌ترین ساعات روز به 28 درجه سانتی‌گراد و فردا در سردترین ساعات روز به 13 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و سردترین نقطه استان بویین‌میاندشت با 4 درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین نقطه استان بادرود با 36 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

توصیه‌های کشاورزی

غلامرضا خاکیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با توجه به شرایط آب و هوایی هفته جاری توصیه کرد: کشاورزان در مزارع سیب‌زمینی مناطق مرکزی استان برای جبران اثرات سرمازدگی، نسبت به مصرف کود ازته سرک به اضافه ریزمغذی‌ها اقدام و به منظور افزایش تولید بذر در مزارع پیاز بذری، از کندوهای زنبور عسل استفاده کنند.

دبیر هواشناسی کشاورزی در ادامه متذکر شد: با توجه به انجام عملیات سم‌پاشی عمومی شبانه مرحله اول در سطح شهر، شهروندان از تردد و پارک خودرو در مسیرهای انجام عملیات خودداری و نسبت به بستن درب و پنجره منازل و مغازه ها اقدام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باغداران مناطق خمینی‌شهر، نجف‌آباد، فلاورجان و مناطق مشابه، برای مبارزه با نسل اول کرم سیب از سموم مناسب توصیه شده استفاده کنند.

انتهای پیام/63088/م20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول