اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

موفقیت پروژه‌های آبخیزداری در گرو آموزش و ترویج است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به نقش مردم محلی در تحقق اهداف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: موفقیت پروژه‌های صندوق توسعه ملی در گرو عملکرد قوی در حوزه آموزش و ترویج است.

موفقیت پروژه‌های آبخیزداری در گرو آموزش و ترویج است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خلیل آقاجانلو پیش از ظهر امروز در نشست با مسؤولان، بخش ترویج در حوزه آبخیزداری را مهم‌ترین اولویت اداره کل خواند و اظهار: موفقیت پروژه‌های صندوق توسعه ملی در گرو عملکرد قوی در حوزه آموزش و ترویج است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه با جلب اعتماد مردم می‌توان در امور تسهیل‌گری گام‌های مهمی در مسیر تحقق اهداف سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری برداشت، تصریح کرد: با ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین بومیان روستاها و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، می‌توانیم در حفظ و حراست از عرصه‌های ملی و توسعه و آبادانی مناطق، موثرترین دستگاه اجرایی باشیم.

وی با اشاره به اینکه تکلیف معاونت‌های اداره کل برای پیگیری پروژه‌های مربوط به صندوق توسعه ملی مشخص شده است، تاکید کرد: تعادل بخشی در بین شهرستان‌ها در حوزه تخصیص اعتبارات مربوط به این صندوق باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر ستاد آبخیزداری اداره کل آبخیزداری استان زنجان نیز در این جلسه محورها و مباحث مهم قابل طرح در مورد پروژه‌های آبخیزداری را مربوط به صندوق توسعه در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ اعلام و اولویت‌های سازمان متبوع برای اقدامات عملی اداره کل منابع طبیعی استان را ارائه کرد.

علی نهاوندی همچنین بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های تعاونی‌ها برای تحقق رسالت‌های سازمان متبوع و بهره‌مندی از توانمندی حداکثری مردم تاکید کرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز با بیان اینکه پروژه‌های مربوط به سال‌جاری این بخش مشخص شده است، ابراز کرد: با توجه به میزان اعتبار تخصیص یافته از محل صندوق توسعه و با هدف عملیاتی کردن پروژه‌های سال‌جاری در حال حاضر تشریفات مناقصه را آغاز کرده و در حال انتخاب پیمانکاران مربوطه هستیم.

جعفر بیات همچنین بر لزوم اتمام پروژه‌های صندوق توسعه ملی مربوط به سال گذشته تاکید و به مشکلات پیش‌روی اجرای پروژه‌ها اشاره کرد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز با اشاره به نقش آموزش و ترویج در سرعت بخشی به روند اجرای پروژه‌های صندوق توسعه ملی عنوان کرد: با توجه به جایگاه تسهیل‌گری در مناطق هدف، فاصله بین اجرا، تصمیم و بهره‌برداری بسیار کاهش می‌یابد.

جلیل سلطان‌نژاد با بیان اینکه حل مشکلات چالش‌های محلی موجود در مناطق اجرای پروژه‌های صندوق توسعه ملی با وجود تسهیل‌گر امکان‌پذیر است، اضافه کرد: اجرای طرح‌های مرتع‌داری نیازمند حضور جدی تسهیل‌گران و همراهی روستاییان است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول