اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اقدامات اجرایی پشتوانه تئوریک داشته باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: اقدامات اجرایی باید پشتوانه تئوریک داشته باشند تا از هدررفتن منابع جلوگیری شود.

اقدامات اجرایی پشتوانه تئوریک داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بهروز اکرمی صبح امروز در نشست اتاق فکر بانوان و خانواده استان مرکزی اظهار داشت: تشکیل اتاق فکر پشتوانه تئوریک برای هر اقدام اجرایی است که سبب موفقیت در انجام امور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه حیطه فعالیت اتاق فکر بانوان و خانواده مختص استان مرکزی باشد، افزود: در این اتاق فکر تنها باید به مباحث تئوریک ورود کرد و با توجه به محدودیت منابع می‌طلبد در مرحله نخست اولویت‌های مسائل زنان و خانواده استان شناسایی و سپس برای انجام اقدامات اجرایی در این خصوص تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: انتظار می‌رود در این نشست پس از بررسی مسائل و موضوعات زنان و خانواده در راستای برون‌رفت از وضعیت حاضر و نیل به وضعیت مطلوب این جامعه هدف راهکارهای ویژه‌ای ارائه شود.

اکرمی گمشده جامعه را مسائل اجرایی عنوان کرد و گفت: باید اقدامات اجرایی را در جامعه هرچند کوچک آغاز کنیم و منتظر یک تصمیم و تحلیل نباشیم.

وی بیان داشت: اتاق فکر هر جامعه باید ترکیبی از اقشار مختلف جامعه باشد و در حوزه مسائل فرهنگی، اقتصاد، معیشت، نشاط بانوان و... نیز همفکری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه ترکیب اتاق فکر باید علمی و تئوریک باشد، بیان کرد: در این نشست باید نمایندگانی از جامعه دانش آموزان، دانشجویان، طلبه‌ها، نخبگان، زنان خانه‌دار و... حضور داشته باشند و اولویت‌ها و مشکلات این جامعه هدف مشخص و به‌منظور برون‌رفت از مشکلات آنها تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

پیش‌بینی برگزاری ۱۲۰ برنامه پیاده‌روی بانوان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: شکل‌گیری این اتاق فکر به‌منظور بررسی و پرداختن به مسائل خاص زنان و خانواده در سطح استان با تمامی گرایش‌های فکری پایه‌گذاری شده است.

زهرا فرجی افزود: پایه‌های اصلی این اتاق فکر اصلاح افکار، فکرسازی و ایجاد بانک اطلاعاتی فکری است و مباحث در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دنبال می‌شود.

وی مهم‌ترین و اولویت دولت و وزارت کشور را افزایش نشاط اجتماعی در جامعه و به‌ویژه میان زنان دانست و گفت: باید تمامی ابزارها را برای افزایش نشاط اجتماعی به کار برد چراکه نبود نشاط اجتماعی، جامعه را به انزوا می‌کشاند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی با بیان اینکه برای سال جاری در خصوص افزایش نشاط اجتماعی ۷ برنامه مشخص شده است، افزود: ۱۲۰ برنامه پیاده‌روی بانوان در هر شهرستان ۱۰ برنامه، راه‌اندازی ۴۸ ایستگاه خیابانی غذای سنتی، ایجاد خانه سبز، اجرای ۴۸ برنامه تور گردشگری، برگزاری جشنواره هنر، برگزاری جشن خانواده پایدار، اصلاح سبک زندگی مدیریت مصرف انرژی در استان برای سال جاری دیده شده که اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها یک هزار و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ابلاغی شورای اجتماعی کشور به استان‌ها است.

فرجی با یادآوری سند تدوین‌شده مختص این جامعه هدف در کشور و به‌تبع آن در استان گفت: این سند تدوین شده با مباحث اعتیاد، افزایش طلاق و بیکاری دختران تحصیل‌کرده می‌تواند نقشه راه در این خصوص تلقی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول